Kompania Piwowarska

Aby wejść na stronę, potwierdź, że jesteś osobą pełnoletnią.

Niepoprawny format daty!

Ten serwis, jak alkohol, przeznaczony jest wyłącznie dla osób pełnoletnich.

Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
    Aktualności / Historie z Pianką

    Historie z Pianką
    Złapać dystans z Lechem Easy

    Nowoczesny lager Lech Easy to otwarcie marki na nowe możliwości. Możliwości na dynamicznie zmieniającym się rynku, na którym wiele marek próbuje się odmłodzić i walczyć o młodego dorosłego konsumenta. Rozszerzając portfel brandowy o nowy, lżejszy wariant, chcemy umocnić Lecha na pozycji lidera wśród młodych dorosłych.

    Opublikowano 18.05.2023

    Autor zdjęć: Rafał Siderski
    Poznaj tę historię

    Nowe perspektywy, jakie otwiera Lech Easy, są tym istotniejsze, że mamy do czynienia z kategorią, do której praktycznie codziennie dołączają nowe osoby – czy to poprzez wejście w pełnoletniość, czy po prostu poprzez próbowanie nowych smaków i szukanie piwa dla siebie. Słuchamy, obserwujemy i odpowiadamy na oczekiwania młodych dorosłych konsumentów. To ludzie lubiący nowości, aspirujący, poszukujący czegoś innego niż to, co od lat jest dostępne na rynku, w niektórych kwestiach mocno odcinający się od tradycji. Produkt, który dla ich starszego rodzeństwa czy rodziców jest evergreenem, dla nich samych często jest passé. Młodzi dorośli wybierając produkt, szukają takiego, który będzie ich wyrażać i reprezentować ich status. Lech to atrakcyjna marka dla tej grupy konsumentów i jest w tym segmencie od wielu lat. Tym posunięciem odpowiadamy na zmieniające się potrzeby młodych dorosłych i wzmacniamy wiodącą pozycję marki jako ich ulubionego piwa.

    Odpowiadając na poszukiwania konsumentów działamy wielowymiarowo – wiele rzeczy robimy po raz pierwszy, a przy tym wciąż jesteśmy spójni z brandem Lecha, którego portfel uzupełniamy. Lech Easy to w świecie marki kontrolowana rewolucja.

    Nowoczesność i minimalizm.

    Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. Od tego, jak produkt prezentuje się na sklepowej półce i co konsument widzi w pierwszym kontakcie, niejednokrotnie zależy decyzja zakupowa. Lech od wielu lat kojarzy się z zielonym kolorem, a tu, niespodzianka – porzuciliśmy ikoniczną zieloną butelkę na rzecz przezroczystej. Dzięki temu od razu widoczny jest łagodny, stonowany kolor piwa, który wyraża jego charakter. Uwagę zwracają etykieta – po raz pierwszy wykonana z papieru z recyklingu – i brak krawatki na szyjce butelki. Design jest nowoczesny, prosty i minimalistyczny, po prostu easy. Jednocześnie konsument od razu będzie wiedzieć, że ma do czynienia z kolejnym wariantem z rodziny Lecha.

    Lekkość i orzeźwienie.

    Smak piwa dla każdego jest bardzo ważny, a dla młodego dorosłego konsumenta szczególnie. Młodzi dorośli nie lubią piw mocnych, z wyraźnie wyczuwalną goryczką i zbyt intensywnie gazowanych. Szukają orzeźwienia i lekkości. Chcą przy lekkim piwie dobrze spędzić czas. Lech Easy to delikatne piwo w nowoczesnym wydaniu. Jest mniej nagazowane, ma niższą zawartość alkoholu i łagodną goryczkę. Dla młodego dorosłego konsumenta ważna jest też mniejsza pojemność – butelka 400 ml to oczekiwana pojemność, taka w sam raz. Z Lech Easy nie idziemy na całość, a odpowiedzialnie wrzucamy na luz.

    Całość, receptura, smak, opakowanie, design, sprawia, że Lech Easy jest atrakcyjny dla grupy docelowej – młodych dorosłych konsumentów w wieku 18-24 lat.

    Wrzuć na luz.

    Zależało nam, by komunikację Lecha Easy dopasować do docelowego, młodego dorosłego odbiorcy. Chcieliśmy, by nazwa nowego piwa kojarzyła się z lekkością, nowoczesnością. Lech Easy – łatwo i swobodnie się wymawia i od razu wiadomo, że jest to produkt, który cechuje się delikatnością, lekkością i „łatwopijalnością”. Slogan, na jaki postawiliśmy – „Lech It Easy” – nawiązuje do angielskiego „take it easy”, czyli „wyluzuj”. Kierujemy tu skojarzenia do okazji, przy których je pijemy. Złapanie dystansu, cieszenie się chwilą, spotkanie w przyjemnym miejscu w gronie znajomych, przyjaciół. Po prostu oderwanie się od codzienności.

    Ambasadorka – ze świata marki i muzyki.

    Po raz pierwszy w historii marki postawiliśmy na ambasadorkę, którą została piosenkarka Natalia Szroeder. Ten wybór i świeże podejście do kwestii ambasadora produktu jest dla nas istotne w dwóch aspektach. Jako Lech jesteśmy i chcemy być kojarzeni z muzyką. Stanowi ona dla nas strategiczne pole. Jesteśmy obecni na najważniejszych festiwalach w Polsce: Pol’and’Rock, FEST Festival, Lech Polish Hip-Hop Festival & Music Awards. Muzyczny charakter mają też reklamy i aktywacje konsumenckie Lecha. Drugi aspekt to pokazanie, że Lech Easy, jest dla kobiet i dla mężczyzn. Wybraliśmy ambasadorkę, która świetnie pasuje do świata marki i wzmacnia jej połączenie ze światem muzyki.

    Lech It Easy! Wierzymy, że to hasło ma szansę wejść do codziennego języka i budować pozytywne skojarzenia z naszym nowym piwem.

    Wielowymiarowa nowość.

    Launch Lecha Easy jest dla nas dość przełomowy, widać, w jak wielu wymiarach stawiamy na nowości. Uzupełniamy portfel marki Lech, dając rozwiązanie tym, którzy nie znaleźli jeszcze piwa dla siebie, którzy szukają. Dla których piwa smakowe są za słodkie, a te tradycyjne mają zbyt mocno wyczuwalną goryczkę. Lech Easy jest piwem środka, które idealnie odzwierciedla hasło „Lech It Easy”.