Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
Kompania Piwowarska

Aby wejść na stronę, potwierdź, że jesteś osobą pełnoletnią.

Niepoprawny format daty!

Ten serwis, jak alkohol, przeznaczony jest wyłącznie dla osób pełnoletnich.

Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
Nasza witryna stosuje pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Jeżeli nie akceptują Państwo Polityki, prosimy o niekorzystanie z naszej witryny.

Kompania Piwowarska

Łączymy pasję i doświadczenie z nowoczesnymi technologiami.
Wszystko po to, by móc warzyć tylko najlepsze piwo.
Doceniają je miłośnicy złotego trunku w Polsce i za granicą.

Poznaj naszą historię

Kompania Piwowarska

Kompania Piwowarska skupia trzy browary o wieloletniej historii: Tyskie Browary Książęce (rok założenia - 1629), Browar Dojlidy w Białymstoku (1768) i Lech Browary Wielkopolski w Poznaniu (1895). To w nich warzymy najchętniej wybierane przez Polaków piwa, między innymi: Żubra, Tyskie, Lecha, Dębowe, Redd’sa oraz kolekcję specjalności Książęcego. Sprawdzone receptury, naturalne składniki, nieskazitelna czystość w naszych browarach a przede wszystkim umiejętności doświadczonych piwowarów - to wszystko sprawia, że warzone przez nas piwa są cenione w Polsce i za granicą.

Jako firma odpowiedzialna społecznie troszczymy się o ludzi i środowisko wokół nas. Realizując strategię Postaw na piwo promujemy odpowiedzialność i umiarkowanie w spożywaniu alkoholu, szkolimy sprzedawców, oszczędzamy wodę i energię, wspieramy rozwój naszych partnerów biznesowych i angażujemy się w wolontariat. Mamy zaszczyt być sponsorem wielu lokalnych drużyn. Od lat znajdujemy się na liście najlepszych Pracodawców w Polsce.

Ponad 10 lat temu umożliwiliśmy zwiedzanie naszych browarów, by odwiedzający na własne oczy mogli zobaczyć, jak warzymy piwo. Wizyty w browarze można rezerwować na: www.zwiedzbrowar.pl (Tychy).

Nasza misja

Warzymy piwo, dostarczając wielu pozytywnych doznań określanych w Japonii jednym słowem – KANDO.

Nasze wartości

  • Koncentrujemy się na klientach i konsumentach
  • Ludzie są naszą najtrwalszą przewagą
  • Odpowiedzialność jest jasna i osobista
  • Pracujemy i wygrywamy w zespołach w całej firmie
  • Reputację mamy tylko jedną
  • Dbamy o społeczności lokalne

Nasza historia

Kompania Piwowarska powstała 4 maja 1999 roku z połączenia Tyskich Browarów Książęcych i Lech Browary Wielkopolski. Narodziła się wtedy jedna
z największych i najnowocześniejszych spółek piwowarskich w Polsce.

Cztery lata później, 4 lutego 2003 roku, Kompania Piwowarska SA, której akcjonariuszami byli Euro Agro Centrum SA i South African Brewieries Ltd., nabyła większościowy pakiet udziałów Browaru Dojlidy Sp. z o.o. Finalnie, 30 kwietnia Browar Dojlidy dołącza do grona browarów KP.

Rok później, 22 listopada 2004 roku, kolejny browar Kompanii Piwowarskiej otworzył swoje drzwi dla odwiedzających. Powstało wtedy Tyskie Browarium, wówczas jeszcze pod nazwą Tyskie Muzeum Piwowarstwa. Dziś można je odwiedzić umawiając wizytę na stronie www.zwiedzbrowar.pl.

Sześć lat później, 14 maja 2009 roku, SABMiller został właścicielem 100% akcji Kompanii Piwowarskiej.

W 2017 roku Kompania Piwowarska zmieniła właściciela. Od teraz jest częścią japońskiej grupy Asahi.

Wartości Kompanii Piwowarskiej

  • Koncentrujemy się na klientach i konsumentach
  • Ludzie są naszą najtrwalszą przewagą
  • Odpowiedzialność jest jasna i osobista
  • Pracujemy i wygrywamy w zespołach w całej firmie
  • Reputację mamy tylko jedną
  • Dbamy o społeczności lokalne
Wartości Kompanii Piwowarskiej
  • Nasza misja

    Warzymy piwo, dostarczając wielu pozytywnych doznań określanych w Japonii jednym słowem – KANDO.

Nagrody i Wyróżnienia Kompanii

Kompania Piwowarska

Chmielaki Krasnostawskie 2018

Jury 48. edycji Chmielaków doceniło Piwne Specjalności marki Książęce. Trzecią już nagrodę w historii imprezy otrzymało piwo Książęce Ciemne Łagodne, które w tym roku zdobyło brązowy medal w kategorii „Piwa ciemne o ekstrakcie do 18° Plato”.

Drugim nagrodzonym piwem jest Książęce IPA, które jest pierwszym piwem w tym stylu uwarzonym przez browarników z Tyskich Browarów Książęcych. Książęce IPA zostało wyróżnione srebrnym medalem w kategorii „Piwa w stylu American Pale Ale, American India Pale Ale”. Jurorzy wysoko ocenili zbalansowane połączenie sześciu odmian amerykańskich chmieli i dwóch gatunków słodu, które zaowocowało wzorcowym piwem w stylu IPA.

Kompania Piwowarska

Hit Handlu 2018 w kategorii marka piwna

Detaliści i czytelnicy miesięcznika „Handel” uznali piwo Żubr Kompanii Piwowarskiej za Hit Handlu 2018 w kategorii marka piwna. Żubr został doceniony jako piwo najchętniej wybierane przez konsumentów w 2018 roku.

Kompania Piwowarska

Raporty Społeczne

Najnowszy raport CSR Kompanii Piwowarskiej zdobył główną nagrodę jury dziennikarskiego w 12. edycji prestiżowego konkursu „Raporty Społeczne” organizowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firmę Deloitte. Dziennikarze nagrodzili Kompanię Piwowarską za konsekwentne i kompleksowe podejście do raportowania postępów firmy w zakresie realizowania strategii zrównoważonego rozwoju, uwzględniające wpływ jej działalności na polską gospodarkę.

Kompania Piwowarska

Good Beer 2018

Z trzema medalami wróciły piwa Kompanii Piwowarskiej z konkursu piwa Good Beer. Książęce Ciemne Łagodne otrzymało srebrny medal w kategorii ciemny lager. Brązowym medalem zostało natomiast uhonorowane Książęce IPA (American pale ale) oraz Lech Pils (jasny lager).

Kompania Piwowarska

Bezpieczna Flota 2018

Kompania Piwowarska została uhonorowana prestiżowym tytułem Firmy Najbardziej Zaangażowanej w Edukację Kierowców przyznawanym przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów oraz przedstawicieli branży flotowej. Jury tegorocznej XI Gali Nagród PZWLP doceniło podejście Kompanii Piwowarskiej do kwestii dbania o bezpieczeństwo na drodze oraz konsekwencję, z jaką firma edukuje w tym obszarze swoich pracowników w ramach prowadzonego od 2013 r. programu „Świadomy Kierowca KP”.

Kompania Piwowarska

Orły Wprost 2018

Kompania Piwowarska została nagrodzona tytułem Orła w trzeciej edycji konkursu tygodnika „Wprost” jako czołowy przedstawiciel swojej branży w województwie wielkopolskim. W konkursie wyróżniane są firmy, które osiągnęły najwyższy średni zysk netto w ciągu ostatnich trzech lat, a także największy średni procentowy wzrost zysku netto.

Kompania Piwowarska

Etyczna Firma 2017

Kompania Piwowarska jako jedyny reprezentant branży spożywczej została uhonorowana tytułem Etyczna Firma 2017 w czwartej edycji konkursu organizowanego przez dziennik „Puls Biznesu”. Kompania Piwowarska zadebiutowała w zestawieniu, uzyskując tytuł Etyczna Firma w kategorii dużych przedsiębiorstw.

Good Beer Poland 2017

Kozel Černý

Złoty medal w kategorii „ciemny lager” przyznano Kompanii Piwowarskiej za piwo Kozel Černý.

Kompania Piwowarska

Raporty Społeczne 2016

Tegoroczny raport CSR Kompanii Piwowarskiej zdobył wyróżnienie w jubileuszowej, dziesiątej edycji konkursu „Raporty Społeczne”. To już szósta publikacja KP, która została uhonorowana w tym prestiżowym konkursie organizowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firmę Deloitte.

Kompania Piwowarska

International Beer Challenge 2016

Do konkursu International Beer Challenge 2016, czyli jednego z najważniejszych konkursów w branży piwowarskiej, zostało zgłoszonych kilkaset piw z całego świata. Podobnie jak w roku ubiegłym, kolekcja piw Książęce została nagrodzona. Książęce Złote Pszeniczne, Ciemne Łagodne, Czerwony Lager i Golden Ale – zostały wyróżnione srebrnym medalem za projekt opakowania (Design & Packaging), a dodatkowo tegoroczny wariant sezonowy, czyli Książęce Golden Ale, otrzymało brązowy medal w kategorii smak (Tasting).

Kompania Piwowarska

Ranking Odpowiedzialnych Firm 2016

Kompania Piwowarska została firmą wszech czasów w 10. Rankingu Odpowiedzialnych Firm. Najwyższa suma punktów uzyskana podczas 10 edycji plebiscytu podsumowuje osiągnięcia w dbaniu o pracowników, środowisko i rozwój społeczności lokalnych. To dzięki zaangażowaniu ludzi na każdym szczeblu i konsekwentnie realizowanej strategii zrównoważonego rozwoju osiągnięto tak świetny wynik. Kompania Piwowarska przez lata była w czołówce tego rankingu i tym razem uzyskała wysokie drugie miejsce w kategorii „Dobra konsumpcyjne”.

Kompania Piwowarska

Chmielaki Krasnostawskie 2016

Książęce Ciemne Łagodne zdobyło I miejsce w kategorii „Piwa ciemne o ekstrakcie do 18° Plato”. Na podium stanęły również Tyskie Gronie i Lech Ice Mojito.

Kompania Piwowarska

Golden Beer Poland 2015

Książęce Czerwony Lager zdobył złoty medal w kategorii Ciemny Lager Lekki podczas trzeciej edycji jednego z najważniejszych konkursów branży piwowarskiej – Golden Beer Poland.

Kompania Piwowarska

International Beer Challenge

W sierpniu 2015 r. wszystkie warianty piwa Książęce zgłoszone do prestiżowego International Beer Challenge, zyskały uznanie komisji oceniającej. Książęce Złote Pszeniczne, Ciemne Łagodne, Czerwony Lager oraz sezonowy wariant Książęce Chlebowo-Miodowe, otrzymały brązowe medale w kategorii degustacji lagerów.

Kompania Piwowarska

Golden Beer Poland 2014

4 medale dla Książęcego na Golden Beer Poland 2014. W tym złoto dla nowego wariantu Książęce Chlebowo Miodowe dostępnego w sprzedaży od 20. października.

Kompania Piwowarska

Biały certyfikat dla Browaru w Tychach

Browar w Tychach zainwestował w energooszczędne sprężarki powietrza, dzięki czemu Kompania Piwowarska znalazła się w elitarnym gronie 102 polskich firm, które jako pierwsze w kraju otrzymały świadectwa efektywności energetycznej.

Kompania Piwowarska

Impactory 2012 dla Tyskiego

Impactory 2012 Tyskie - Dwie statuetki dla kampanii piwa Tyskie „5 Stadion” – w kategorii Niestandardowy Projekt Marketingowy Roku oraz Projekt PR Roku.

Kompania Piwowarska

Pracodawca - Organizator Pracy Bezpiecznej 2013

Pracodawca - Organizator pracy Bezpiecznej 2013 - Browar Białystok otrzymał wyróżnienie w konkursie na poziomie ogólnopolskim i pierwsze miejsce na PODLASIU.

Kompania Piwowarska

Chmielaki 2013

Książęce Ciemne Łagodne - Złoto dla Książęcego Ciemnego Łagodnego w kategorii „Piwo ciemne o zawartości ekstraktu 11,1–12,0º”. Srebro dla Redd’sa Apple w kategorii „Piwo smakowe”. Brąz dla Książęcego Jasnego Ryżowego w kategorii „Piwo jasne pełne o zawartości ekstraktu 10,1–11,0º”.

Kompania Piwowarska

Rankingi najcenniejszych Polskich Marek 2012 według Rzeczpospolitej

Ranking Najcenniejszych Polskich Marek 2012 według Rzeczpospolitej - Najmocniejsza marka alkoholowa w Polsce - Tyskie (13. miejsce na liście najwartościowszych polskich marek); 2. miejsce wśród alkoholi (20. w generalnej klasyfikacji) - Żubr; 5. pozycja (37. w generalnej klasyfikacji) – Lech.

Zarząd Kompanii

  • Igor Tikhonov, prezes zarządu

    Prezes Kompanii Piwowarskiej od października 2018 r. Całe swoje zawodowe życie związany z sektorem FMCG. Karierę w branży piwowarskiej rozpoczął w 2001 r. w firmie SABMiller, gdzie pełnił funkcję dyrektora sprzedaży, a następnie dyrektora ds. rozwoju strategicznego w Rosji. W 2008 r. został mianowany dyrektorem generalnym spółki zależnej na Ukrainie, a cztery lata później objął stanowisko dyrektora generalnego na Słowacji.

    W roku 2014 Igor Tikhonov stanął na czele rumuńskiej spółki Ursus Breweries, która pod jego kierownictwem osiągnęła pozycję lidera rynku piwa w Rumunii. Przez ostatnie dwa lata odpowiadał również za rozwój firmy na rynku węgierskim, gdzie dał się poznać jako doświadczony strateg. Pod jego przewodnictwem firma powróciła na ścieżkę wzrostu i zaczęła osiągać rekordowe przychody.

    Igor Tikhonov ceni sobie pracę z ludźmi. Sukcesy w biznesie porównuje do sportowych zwycięstw – jedne i drugie wymagają wytężonej pracy całego zespołu, a każde osiągnięcie to zastrzyk energii i motywacja do dalszych działań. Chwile spędzone przy piwie mają dla niego szczególną wartość. Uważa, że są najlepszą okazją do przywoływania wspomnień, kultywowania tradycji oraz spędzania czasu w gronie przyjaciół.

  • Michał Mrowiec, wiceprezes ds. sprzedaży

    Od stycznia 2016 r. w Kompanii Piwowarskiej na stanowisku wiceprezesa ds. sprzedaży. Zanim przeszedł do branży browarniczej, pełnił funkcję dyrektora handlowego w Coca-Cola HBC Polska. Wcześniej pracował na wysokich stanowiskach w koncernie Unilever, m.in. był odpowiedzialny za obszar customer development na Polskę i kraje bałtyckie oraz zarządzał relacjami z klientami. Ma na swoim koncie udokumentowaną historię osiągania niezwykle trudnych celów firmowych, budowania strategii route to market, rozwijania strategii i relacji z klientami, zarządzania zespołami sprzedażowymi i coachingu, prowadzenia negocjacji oraz zarządzania zmianą.

    Michał Mrowiec ukończył studia Business Administration & Marketing na Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Jego pasją jest bieganie, a w wolnych chwilach chętnie sięga po Pilsner Urquell.

  • Marcin Nikiel, wiceprezes ds. finansów

    Z Kompanią Piwowarską związany od 2010 r. Początkowo jako dyrektor ds. finansów komercyjnych, natomiast od listopada 2016 r. pełni funkcję wiceprezesa do spraw finansowych. Marcin ma bogate doświadczenie w obszarze zarządzania finansami w branży FMCG. Zanim dołączył do KP, przez 13 lat pracował na różnych stanowiskach w strukturze koncernu Procter & Gamble zarówno w Polsce, jak i europejskiej centrali tej firmy.

    Jest absolwentem kierunku Zarządzanie i Informatyka na Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu oraz studiów doktoranckich na warszawskiej SGH (Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie). Posiada również tytuł ACMA. Jest zapalonym żeglarzem, a jego ulubionym piwem jest Książęce Czerwony Lager.

  • Jacek Kopiejewski, wiceprezes ds. technicznych

    W Kompanii Piwowarskiej od 1984 roku. Zanim trafił do browaru w Poznaniu, w latach 1981-1984 pracował w Poznańskiej Fabryce Maszyn Żniwnych – najpierw jako konstruktor maszyn rolniczych, a później jako dyrektor pionu kontroli jakości. W poznańskim browarze pełnił różne funkcje, począwszy od zastępcy szefa techniki, przez menedżera projektów i dyrektora inwestycji. W zarządzie Lecha Browarów Wielkopolski był wiceprezesem odpowiedzialnym za produkcję i rozwój techniczny. Od 1999 roku te same obowiązki wypełnia jako wiceprezes Kompanii Piwowarskiej.

  • Wojciech Moliński, wiceprezes ds. personalnych

    W Kompanii Piwowarskiej od 2008 roku. Jako wiceprezes ds. personalnych zajmuje się sprawami pracowników Kompanii Piwowarskiej, dzięki niemu KP staje się coraz lepszym i bardziej przyjaznym miejscem pracy. Przed rozpoczęciem pracy w Kompanii Piwowarskiej był m.in. członkiem zarządu ds. personalnych w Volkswagen Poznań, był też związany z Philips Lighting Poland oraz Wavin Metalplast-Buk.

    Z wykształcenia jest psychologiem, absolwentem Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Jeśli natomiast mowa o piwie, to najbardziej smakuje mu zawsze Książęce Ciemne Łagodne.

  • Iwona Doktorowicz-Dudek, wiceprezes ds. marketingu

    W Kompanii Piwowarskiej od lipca 2014 roku. Ma ogromne doświadczenie w branży spożywczej. Przez okrągłe 10 lat pracowała w Grupie Danone, gdzie z sukcesem promowała tak znane marki, jak Activia, Actimel, Danonki, Danio, jogurt Danone, Fantasia czy Gratka. Ponieważ jednak lubi wyzwania i zmiany, branżę ciastek i napojów mlecznych porzuciła dla browarów. Uważa, że sukces – tak w branży piwnej, jak każdej innej – zależy od indywidualnych talentów, doświadczenia biznesowego, pasji i umiejętności pracy z innymi, a nie od płci.

    Ukończyła filologię angielską na Uniwersytecie Śląskim, a następnie MBA na Uniwersytecie Warszawskim i Illinois. Jako rodowita Ślązaczka najbardziej lubi piwo Tyskie, któremu kibicowała, gdy było jeszcze lokalną marką na południu kraju.