Kompania Piwowarska

Aby wejść na stronę, potwierdź, że jesteś osobą pełnoletnią.

Niepoprawny format daty!

Ten serwis, jak alkohol, przeznaczony jest wyłącznie dla osób pełnoletnich.

Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
    Aktualności / Historie z Pianką

    Historie z Pianką
    Trzeba autentycznie kochać tę pracę

    Maciej Korczak | kierownik wzornictwa marek w Kompanii Piwowarskiej

    Marketing w dużej mierze odwołuje się do emocji. Design przede wszystkim ma za zadanie opowiedzieć o marce, o jej tożsamości i wartościach. I choć wiele kryteriów dobrego designu można sparametryzować, to nadal pozostaje ta ważna, nieuchwytna cząstka odwołująca się do emocji. I to ona czyni naszą pracę niezwykłą.

    Opublikowano 30.09.2022

    Autor zdjęć: Rafał Siderski
    Poznaj tę historię

    Naszym zadaniem i pasją jest współpraca z markami. Pełnimy funkcję zespołu serwisowego w Dziale Marketingu – świadczymy usługi dla marek Kompanii Piwowarskiej. Obecnie, w pięcioosobowym składzie, zajmujemy się designem naszych opakowań i tworzeniem reguł wizualnych – brand booków.

    Mój zespół to świetni menadżerowie projektów, którzy wnoszą do nich mnóstwo wartości dodanej dzięki swoim umiejętnościom, doświadczeniu, kompetencjom marketingowym, graficznym i wielkiemu zaangażowaniu. Bo trzeba autentycznie kochać tę pracę.

    Od A do Z

    Świetne w naszej pracy jest to, że obejmuje opiekę nad designem opakowania od A do Z. To, jakie jakościowo opakowanie ujrzy światło dzienne i jakie trafi przed oczy konsumenta, zależy w dużej mierze od pracy naszego zespołu.

    Bardzo ciekawym etapem naszej pracy jest formułowanie briefu projektowego dla agencji designu, rozmowa o tym, jakie cele ma spełniać projekt. Przykładowo w projektach innowacyjnych - New Product Development, wiemy, że wspólnie z kreatywnymi musimy stworzyć nową, ciekawą wizualnie przestrzeń, w którą chcemy wejść. To ciągłe poszerzanie granic.

    Czy któryś z projektów zapadł mi szczególnie w pamięć? Na pewno znajdzie się wśród nich ostatni redesign marki Captain Jack z mocnym, ikonicznym bohaterem, papugą, a także modyfikacja lagerowych klasyków naszego portfolio – marek Tyskie i Żubr.

    Mamy na warsztacie i mniejsze projekty, ale również wymagające dużego zaangażowania. To m.in. projekty eksportowe. Dla nich wykonujemy adaptacje językowe lub adaptacje formatowe, ponieważ niektóre rynki oczekują innego formatu niż ten, który sprzedajemy na rynku krajowym.

    Praca nad designem opakowań to nie tylko praca nad opakowaniem jednostkowym, ale również nad wielopakami, kartonami, tackami. To także wprowadzanie zmian w politykach marketingowych, wymaganiach prawnych, opisach technicznych. Podsumowując, rocznie przechodzi przez nasz zespół około 600 projektów graficznych. Ta liczba z roku na rok rośnie, ponieważ nasz portfel marek się poszerza.

    Z perspektywy portfelowej

    Praca dla tylu marek procentuje tym, że mamy perspektywę portfelową, że wymieniamy doświadczenia i dobre praktyki pomiędzy sobą i markami. To nie jest powszechne podejście. W innym – do obsługi marki przez lata jest przypisana jedna osoba. My staramy się wymieniać co pewien czas pracą na danych markach, również po to, by się rozwijać.

    Dobrze zaprojektowane opakowanie powinno równie dobrze wyglądać na półce, jak w dłoni konsumenta. To jest wyzwanie. Poprawne opakowania spełniają często tylko jedno z tych kryteriów. Najlepsze – spełniają oba. W największych projektach robimy badania konsumenckie, są świetnym „sprawdzam” dla pomysłu, który układamy sobie w głowach i który następnie dopracowujemy.

    Projektując, staramy się oczywiście myśleć głową i sercem naszego konsumenta, ale to jego faktyczna ocena, opinia grupy docelowej, wyrażona w badaniach jest wartościowym miernikiem naszej pracy.

    Źródłem największej satysfakcji jest chwila, w której widzimy wreszcie opakowanie naszego projektu na sklepowej półce, kiedy rusza w świat i zaczyna żyć swoim życiem.