Moją rolę w Kompanii Piwowarskiej definiuję przez pryzmat dwóch zagadnień – sprzedaży i 
                        business
                        intelligence, którymi interesuję się od dawna, a moja ścieżka zawodowa wyraźnie pokazuje
                        ich
                        powiązanie. Zaczęłam od stanowiska specjalisty ds. wsparcia sprzedaży, w której bardzo
                        przydatna
                        jest umiejętność analitycznego myślenia. Kilka kolejnych lat pracowałam jako analityk
                        sprzedaży
                        i praca na tym stanowisku okazała się w moim życiu zawodowym kluczowa. W tym
                        niełatwym, ale
                        bardzo rozwojowym czasie, przekonałam się, że lubię analitykę i jestem dobra w tym, co
                        robię.
                        Zrozumiałam też, że aby efektywnie wykonywać moje zadania muszę dobrze rozumieć biznes i jego
                        potrzeby. To mogłam uzyskać dzięki ścisłej współpracy z koleżankami i kolegami z zespołu
                        sprzedaży, by móc skutecznie podejmować wyzwania biznesowe i tworzyć dla nich rozwiązania,
                        korzystając z moich zdolności analitycznych.
                    
                    
                        Ta kombinacja doprowadziła mnie do miejsca, w którym dzisiaj jestem i dała mi
                        możliwość
                        stworzenia efektywnego zespołu analitycznego w dziale sprzedaży. Oczywiście nie byłam w tym
                        procesie sama, zespołowo tworzyliśmy wizję tego, kim chcemy być, w jaki sposób chcemy
                        pracować, rozwijać się oraz czym będziemy wyróżniać się w organizacji. Myślę, że wykonana
                        wtedy praca owocuje do dzisiaj, a osoby, które były zaangażowane w ten proces, bez
                        względu
                        na to w jakim zespole pracują, czy w jakim projekcie uczestniczą, cechują się
                        profesjonalizmem, a efekty ich pracy mają najwyższą jakość.
                    
                    
                        W sprzedaży świetnie odnajdą się, i zapewne odniosą sukces, osoby kontaktowe, łatwo
                        nawiązujące
                        relacje, skoncentrowane na działaniu i realizacji celów, sprawnie podejmujące decyzje i pozytywnie
                        podchodzące do rywalizacji. To w działach sprzedaży, w których można opomiarować
                        każdy obszar działania, jest niezliczona liczba konkursów i rankingów motywujących
                        pracowników
                        do osiągania coraz lepszych wyników. Nie każdy jednak nadaje się do tego rodzaju pracy. Stąd
                        właśnie moje przekonanie, że w dziale sprzedaży pracować może każdy, jednak ta praca nie
                        jest
                        dla każdego.
                    
                    
                        Udział i wygrana w konkursie PNSA w 2021 r. i wszystko co zadziało się po nim, było
                        dla mnie
                        wyzwaniem i kolejnym krokiem zawodowego rozwoju. Przygotowanie do konkursu wymagało ode
                        mnie
                        zatrzymania się i zastanowienia nad dotychczasowymi osiągnięciami. Natomiast wygrana i zdobycie
                        głównej nagrody – studiów w Akademii Leona Koźmińskiego – były początkiem nowej przygody i ciągłego
                        rozwoju – w obszarze sprzedaży, przywództwa i samodoskonalenia. Niezwykle inspirująca
                        przygoda, która zaowocowała wieloma zmianami w moim sposobie myślenia i działania, zarówno
                        w życiu zawodowym, jak i prywatnym.
                    
                    
                        Teraz zaczynam swoją przygodę jako członkini Komisji Sędziowskiej konkursu PNSA. Jestem pewna,
                        że będzie to bardzo ciekawe doświadczenie; po pierwsze dlatego, że zdobędę wiedzę o kryteriach
                        oceny, po drugie – poznam uczestników konkursu i ich osiągnięcia, które mogą być inspiracją do
                        wprowadzenia zmian w naszej pracy i w organizacji.
                    
                    
                        Osobom, które chciałyby wziąć udział w konkursie PNSA, przedsięwzięciu integrującym środowisko
                        handlowców i menedżerów sprzedaży oraz promującym nowoczesne standardy profesjonalnej sprzedaży
                        i obsługi klienta, poradziłabym, aby włożyły odpowiedni wysiłek w przygotowanie się do konkursu,
                        ponieważ wygrana może dać możliwości niesamowitego rozwoju – osobistego, kariery i kompetencji.