Rok 2022 w liczbach

Nasz Raport zrównoważonego rozwoju 2022
„Tworzymy więzi, które mają znaczenie” to sposób na zdefiniowanie najważniejszych zasad naszego funkcjonowania. To drogowskaz przy podejmowaniu kluczowych decyzji i osiąganiu kompromisów.
Nasi interesariusze są coraz bardziej zmotywowani, aby pracować z zaufanymi i odpowiedzialnymi firmami. Nie mam też żadnych wątpliwości, że musimy przede wszystkim sami inicjować zmiany, które należy wdrożyć dla dobra natury i społeczeństwa, w którym funkcjonujemy.
Tworzymy nowe możliwości z poszanowaniem naszego innowacyjnego dziedzictwa i procesu warzenia, łączymy ludzi oraz odbudowujemy bliską więź między nimi i naturą, a także wnosimy rzeczywisty wkład w budowanie wspólnoty.

We współczesnym świecie biznesu nie można skutecznie działać bez konkretnego, uwzględniającego potrzeby konsumentów i otoczenia celu.
Sprowadzenie go do maksymalizacji zysku osiąganego przez przedsiębiorstwo jest nie tylko niewystarczające, ale też ryzykowne dla jego wyników, zwłaszcza jeśli w prowadzonej działalności nie są brane pod uwagę głosy coraz bardziej świadomych, a przez to zaangażowanych, klientów oraz pracowników. Dlatego w 2022 r. wprowadziliśmy w AEI, a tym samym w naszej firmie cel: Tworzymy więzi, które mają znaczenie.
Zasady te oznaczają, że Kompania Piwowarska staje się bardziej zorientowana na swoje otoczenie, a priorytety firmy to przede wszystkim obszary związane z Planetą i Ludźmi. Nasi interesariusze są coraz bardziej zmotywowani, aby pracować z zaufanymi i odpowiedzialnymi firmami. Nie mam też żadnych wątpliwości, że musimy przede wszystkim sami inicjować zmiany, które należy wdrożyć dla dobra natury i społeczeństwa, w którym funkcjonujemy.
Zobacz, jak tworzymy więzi, które mają znaczenieNasze zobowiązania 2030
Strategia „Lepsza Przyszłość 2030” zawiera cele opracowane dla 4 podstawowych filarów: Portfolio, Planeta, Ludzie i Profit.
Jako firma chcemy mieć udział w tworzeniu pozytywnych i wartościowych więzi międzyludzkich, a nasza działalność prowadzi do powstania wielu takich relacji. Utrzymujemy kontakty z niemal 109 tys. podmiotów z naszego łańcucha wartości, jesteśmy silnym pracodawcą w społecznościach wokół naszych browarów, mamy istotny wkład w gospodarkę – okazji do tworzenia więzi, które mają znaczenie, mamy bardzo dużo. Zależy nam, aby nasi pracownicy pamiętali o tym i – jeżeli to możliwe – podejmowali decyzje, na których skorzystają wszyscy: środowisko, społeczeństwo, nasi partnerzy oraz nasza firma.
Więcej o naszej strategiiNasze zobowiązania 2030





Nasze osiągnięcia w 2022
nasza firma ustanowiła fundusz w wysokości 1 mln zł dla organizacji działających w Ukrainie, z przeznaczeniem na pomoc medyczną i psychologiczną dla mieszkańców terenów objętych działaniami wojennymi Czytaj więcej
wprowadziliśmy na rynek 7 nowych piw bezalkoholowych Czytaj więcej i osiągnęliśmy 34,5% udziału w całości sprzedaży piwa bezalkoholowego w Polsce Czytaj więcej
dotarliśmy do ponad 3 mln osób z przekazem kampanii „Alkohol i samochód – to się nie rymuje” Czytaj więcej i do ponad 9,7 mln osób z komunikatami kampanii poświęconej skutkom picia alkoholu w ciąży Czytaj więcej
65% naszych pracowników zaangażowało się w wolontariat Czytaj więcej
powołaliśmy Zespół do zrządzania różnorodnością i włączania, który m.in. zrealizował szkolenia poświęcone przeciwdziałaniu uprzedzeniom podczas rekrutacji dla 350 menedżerów rekrutacji Czytaj więcej
w 2022 utworzyliśmy platformę do nauki języka angielskiego z której skorzystało 700 naszych pracowników Czytaj więcej
w naszej organizacji każdy pracownik, może skorzystać z dwóch odpłatnych dni wolnych na zaangażowanie w wolontariat Czytaj więcej
przeszkoliliśmy 700 pracowników w ramach programu „Moja Akademia Umiejętności’ Czytaj więcej
w 2022 roku zacieśniliśmy współpracę pomiędzy przedstawicielami służb BHP ze wszystkich krajów europejskich Grupy Asahi. Stworzyliśmy w ten sposób przestrzeń do wymiany doświadczeń, rozwiązywania problemów i wypracowania wspólnych dla wszystkich standardów Czytaj więcej
zmniejszyliśmy emisje gazów cieplarnianych o 11% w naszym łańcuchu wartości (w stosunku do 2019 roku) Czytaj więcej
w 2022 roku ograniczyliśmy emisje z naszych browarów o kolejne 5% [to łącznie już o 67% od 2019 roku] Czytaj więcej
do wyprodukowania litra piwa zużywaliśmy zaledwie 2,72 l wody Czytaj więcej
41% naszych produktów sprzedaliśmy w opakowaniach wielokrotnego użytku Czytaj więcej
w 2022 roku, w ramach Funduszu Żubra, podjęliśmy kolejne działania na rzecz ochrony bioróżnorodności w Polsce - zakupiliśmy 15 ha terenu na tzw. wieczne lasy, wsparliśmy utworzenie 50 mikrorezewatów dla ptaków oraz zaangażowaliśmy się w odbudowę populacji susła moregowanego Czytaj więcej