Rok 2021 w liczbach
z
Raport zrównoważonego rozwoju 2021
Nasz status, jednego z liderów zrównoważonego rozwoju na polskim rynku, zobowiązuje nas do wyznaczania coraz wyższych standardów. Uważamy, że taka postawa jest nie tylko etyczna, ale też racjonalna.
Raport Zrównoważonego Rozwoju 2021 Kompanii Piwowarskiej zawiera streszczenie tego, co zrobiliśmy na rzecz zrównoważonego rozwoju w 2021 r. Działania te objęły wszystkie obszary strategiczne Asahi Europe & International: Planeta, Ludzie, Portfolio i Profit.
Niektóre miały charakter strategiczny, inne były zmianami w funkcjonowaniu firmy składającymi się na osiąganie większych celów. Część była kontynuacją już rozpoczętych przedsięwzięć, nierzadko wieloletnich, inne stanowiły nowość.
Nasze zobowiązania 2030
Dwa obszary strategii LEPSZA PRZYSZŁOŚĆ 2030 odgrywają szczególną rolę w budowaniu wartości naszej firmy w sposób zrównoważony.
Choć jesteśmy pod tym względem jednym z europejskich liderów, cały czas minimalizujemy zużycie wody do produkcji piwa. Zamierzamy używać wyłącznie opakowań realizujących założenia gospodarki o obiegu zamkniętym, a także kupować do produkcji wyłącznie składniki zrównoważone środowiskowo. w obszarze Ludzie poszerzamy różnorodność naszych zespołów, w szczególności dążąc do równego udziału kobiet i mężczyzn wśród wyższej kadry kierowniczej. Wspieramy także podejmowanie odpowiedzialnych decyzji związanych z konsumpcją piwa, m.in. zwiększając udział produktów bezalkoholowych w naszym portfolio.
Więcej o naszej strategii



Nasze osiągnięcia w 2021
wprowadziliśmy na rynek 2 nowe piwa bezalkoholowe Czytaj więcej
osiągnęliśmy 41,5% udziału w całości sprzedaży piwa bezalkoholowego w Polsce Czytaj więcej
wprowadziliśmy na konsumenckich opakowaniach piw bezalkoholowych oznakowanie wyraźnie wskazujące, że produkt jest przeznaczony dla osób pełnoletnich Czytaj więcej
dotarliśmy do ponad 3,6 mln osób z przekazem kampanii „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” i do ponad 12 mln osób z komunikatami kampanii, poświęconej skutkom picia alkoholu w ciąży Czytaj więcej
66 % naszych pracowników było zaangażowanych w działania wolontaryjne Czytaj więcej
powołaliśmy rolę Lidera Zrównoważonego Rozwoju, którą przypisaliśmy dyrektorowi ds. planowania strategicznego Czytaj więcej
zaangażowaliśmy kolejnych 115 pracowników w program poprawy bezpieczeństwa Bądź bardziej Spostrzegawczy Czytaj więcej
podpisaliśmy The LEAD Network Pledge – zobowiązanie do wspierania różnorodności, zwłaszcza karier kobiet Czytaj więcej
przeszkoliliśmy ponad 1100 pracowników w ramach programu „Moja Akademia Umiejętności” Czytaj więcej
realizowaliśmy działania na rzecz poprawy ergonomii pracy, w tym zdalnej Czytaj więcej
prowadziliśmy działania na rzecz zdrowia fizycznego i psychicznego, w których wzięło udział odpowiednio 1400 i 1320 pracowników Czytaj więcej
wdrożyliśmy Politykę sygnalizowania nieprawidłowości AE&I oraz Zasady prowadzenia dochodzeń wewnętrznych Czytaj więcej
o 55% zmniejszyliśmy bezpośrednie i pośrednie energetyczne emisje CO2 z naszych browarów Czytaj więcej
osiągnęliśmy 100% udziału energii ze źródeł odnawialnych w całości energii elektrycznej zużywanej przez nasze browary Czytaj więcej
do wyprodukowania litra piwa zużywaliśmy zaledwie 2,65 l wody Czytaj więcej
43% naszych produktów sprzedaliśmy w opakowaniach wielokrotnego użytku Czytaj więcej
przeprowadziliśmy testy wdrożeniowe folii do pakowania piw pochodzącej w 100% z recyklingu Czytaj więcej
uczestniczyliśmy w przygotowaniu propozycji systemu depozytowego na opakowania jednokrotnego użytku Czytaj więcej
wspólnie z INTERSEROH zainaugurowaliśmy kampanię edukacyjną #Efekt1butelki, promującą zwrot butelek Czytaj więcej
rozpoczęliśmy wymianę naszych materiałów reklamowych wykorzystywanych w punktach sprzedaży na bardziej przyjazne środowisku Czytaj więcej
przekazaliśmy Biebrzańskiemu Parkowi Narodowemu środki na wykup 2,5-hektarowej działki w gminie Mońki Czytaj więcej