Kompania Piwowarska

Aby wejść na stronę, potwierdź, że jesteś osobą pełnoletnią.

Niepoprawny format daty!

Ten serwis, jak alkohol, przeznaczony jest wyłącznie dla osób pełnoletnich.

Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
    Tego lata 85 tysięcy osób sprawdziło swoją trzeźwość w mobilnej strefie „Sprawdź Promile” Tego lata 85 tysięcy osób sprawdziło swoją trzeźwość w mobilnej strefie „Sprawdź Promile”

    Tego lata 85 tysięcy osób sprawdziło swoją trzeźwość w mobilnej strefie „Sprawdź Promile”

    Gdy inni udają się na wakacyjny odpoczynek, ona szykuje się do intensywnej pracy. Kończy ją dopiero, gdy ma na koncie udział w kilkunastu największych imprezach plenerowych w Polsce, a na liczniku – kilka tysięcy pokonanych kilometrów. Mobilna strefa „Sprawdź Promile” Kompanii Piwowarskiej, która od czterech lat zachęca do odpowiedzialnego korzystania z alkoholu, właśnie zakończyła podróżowanie po kraju. Tego lata ustanowiła własny rekord w liczbie przeprowadzonych kontroli trzeźwości – w kolejce do nich ustawiło się aż 85 tysięcy osób!

    Dla wielu kierowców kontrola trzeźwości jest obowiązkiem, któremu od czasu do czasu są zmuszeni się poddać, choć – jak sami przyznają – bez większego entuzjazmu. W mobilnej strefie „Sprawdź Promile” wszystko wygląda inaczej. Czwarty sezon z rzędu w kolejce do kontroli trzeźwości w niej prowadzonych kierowcy ustawiają się sami. Zresztą nie trzeba mieć prawa jazdy, by móc korzystać z możliwości przebadania się profesjonalnym alkomatem. Wystarczy być uczestnikiem jednej z imprez, które strefa odwiedza w ramach swojej corocznej trasy. W tym roku taką szansę mieli goście 13 największych letnich festiwali plenerowych i wydarzeń masowych, wśród których znalazły się m.in. Pol’and’Rock Festival, Audioriver, tyski Beerfest, Air Show w Radomiu czy Roztańczony Narodowy.

    Nazwa strefy „Sprawdź Promile” mówi sama za siebie - przede wszystkim można w niej sprawdzić swoją trzeźwość profesjonalnym alkomatem, takim, jakiego używa Policja. W minionym sezonie uczestnicy imprez masowych, na których gościła strefa, skorzystali z tej szansy ponad 85 tys. razy. 

    - Odwiedzane przez nas festiwale i imprezy masowe to wydarzenia, które przyciągają uczestników z całej Polski. Wielu z nich przyjeżdża samochodami, którymi chce później bezpiecznie wrócić do domu. My im w tym pomagamy, oferując możliwość sprawdzenia stanu trzeźwości przed wyruszeniem w drogę -– mówi Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. programów zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

    Wizyta w strefie „Sprawdź Promile” jest także okazją do poznania ciekawych faktów na temat tego, w jaki sposób alkohol działa na ludzki organizm, a nawet doświadczenia dość niezwykłych przeżyć - a to wszystko bez kropli alkoholu! Ten trick jest możliwy dzięki wykorzystaniu specjalnych okularów, zwanych alkogoglami, które zmieniają spostrzeganie i zaburzają reakcje w sposób, w jaki robią to „procenty”. Goście strefy wyposażeni w alkogogle mogą zmierzyć się z refleksomierzem lub labiryntem. W trakcie prostych zadań uświadamiają sobie, że nawet niewielka ilość alkoholu potrafi skomplikować banalne czynności, nie mówiąc już o tak wymagających kwestiach jak prowadzenie auta. Tego lata swoich sił w alkogoglach spróbowało 40 tys. osób.

    Mobilna strefa „Sprawdź Promile” po raz pierwszy wyruszyła w trasę cztery lata temu. W tym czasie odwiedziła 42 imprezy masowe, podczas których 230 tys. osób przy użyciu profesjonalnego alkomatu sprawdziło, czy może wsiąść za kierownicę, a kolejne 70 tysięcy wzięło udział w specjalnie dla nich przygotowanych animacjach.

    Tam, gdzie zainteresowanie kontrolą trzeźwości jest największe, np. na Pol’and’Rock Festival, który gromadzi co roku kilkusettysięczną publiczność, Kompania Piwowarska stara się zapraszać do współpracy partnerów. Podczas tego festiwalu badania alkomatami są realizowane we współpracy z Policją.

    Co ważne, Kompania Piwowarska wciela w życie ideę odpowiedzialnej konsumpcji nie tylko na terenie swojej strefy mobilnej, ale także za pośrednictwem sprzedawców piwa. Przed każdą imprezą  organizuje szkolenia
    z zasad odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu dla osób obsługujących nalewaki z piwem – tym roku przeszkolonych w ten sposób zostało 557 sprzedawców. 

    Opublikowano: 17.10.2018

    Kontakt z biurem prasowym Kompanii Piwowarskiej

    Jakub Mazur
    Kierownik ds. relacji zewnętrznych

    t. +48 601 599 345
    e. biuro.prasowe@asahibeer.pl

    Jeśli chcesz podzielić się opinią o naszych piwach lub złożyć reklamację, skorzystaj z danych kontaktowych dostępnych na stronie kontakt.