Kompania Piwowarska

Aby wejść na stronę, potwierdź, że jesteś osobą pełnoletnią.

Niepoprawny format daty!

Ten serwis, jak alkohol, przeznaczony jest wyłącznie dla osób pełnoletnich.

Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
    Mówimy zdecydowane „nie” prowadzeniu pojazdów pod wpływem alkoholu oraz spożywaniu alkoholu przez nieletnich i kobiety w ciąży. Mówimy zdecydowane „nie” prowadzeniu pojazdów pod wpływem alkoholu oraz spożywaniu alkoholu przez nieletnich i kobiety w ciąży.

    Mówimy zdecydowane „nie” prowadzeniu pojazdów pod wpływem alkoholu oraz spożywaniu alkoholu przez nieletnich i kobiety w ciąży.

    Nigdy nie jeżdżę po alkoholu

    Nigdy nie jeżdżę po alkoholu to oznaczenie odpowiedzialnościowe, jakie każdy konsument znajdzie na opakowaniach piwa oraz w reklamach internetowych i telewizyjnych Kompanii Piwowarskiej. W ramach działań odpowiedzialnościowych adresowanych do kierowców, od wielu lat konsekwentnie popularyzujemy aplikację mobilną Sprawdź Promile. Aplikacja pomaga ocenić czy jest się jeszcze pod wpływem alkoholu. Daje także możliwość zamawiania taksówek w kilkudziesięciu polskich miastach oraz dostarcza informacje o normach alkoholowych obowiązujących kierowców na terenie Europy.

    Kompania Piwowarska rozwija program Sprawdź Promile. W ramach programu na największych imprezach plenerowych sponsorowanych przez marki piw Kompanii Piwowarskiej obecna jest specjalna strefa Sprawdź Promile. Strefa odwiedza wydarzenia o rozmaitym profilu i grupach odbiorców – zarówno imprezy muzyczne jak i typowe wielotysięczne biesiady piwne. Jest wszędzie tam, gdzie KP widzi szansę dotarcia z przekazem Nigdy nie jeżdżę po alkoholu do tysięcy osób, które po dobrej zabawie powinny bezpiecznie dla siebie i innych użytkowników dróg wrócić do domów. W strefie można sprawdzić stan swojej trzeźwości profesjonalnym alkomatem, a także poznać ciekawe fakty o wpływie alkoholu na ludzki organizm. Goście strefy mogą m.in. założyć specjalne alkogogle i przekonać się, jak silnie alkohol zaburza percepcję.

    Nie dla spożywania alkoholu w ciąży

    Spożywanie alkoholu przez kobiety w ciąży może wpłynąć negatywnie na rozwój płodu. Najpoważniejszym zagrożeniem jest FAS, czyli Płodowy Zespół Alkoholowy – zespół zaburzeń rozwojowych u dzieci, których matki piły alkohol w tym okresie. Kompania Piwowarska nakłania kobiety do całkowitej rezygnacji z alkoholu w trakcie ciąży.

    Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS) to szereg anomalii genetycznych i wad wrodzonych, widocznych u dzieci, których matki są uzależnione od alkoholu lub go nadużywają. Te anomalie to między innymi zahamowanie wzrostu w okresie płodowym i noworodkowym, zniekształcenia twarzy oraz nieprawidłowy rozwój ośrodkowego układu nerwowego. U pacjentów występuje też wiele problemów behawioralnych i fizycznych, nawet jeżeli nie wskazano wszystkich objawów pozwalających na stwierdzenie u nich alkoholowego zespołu płodowego (FAS).

    W 2011 r. jako pierwsi w branży piwowarskiej dobrowolnie umieściliśmy oznaczenie odpowiedzialnościowe W ciąży nie piję alkoholu na materiałach reklamowych i w internecie. Od września 2013 r. browary zrzeszone w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie (Kompania Piwowarska jest jego członkiem) zdecydowały się na wprowadzenie oznaczenia z brzuszkiem nie tylko na materiały reklamowe, ale również na opakowania piwa i do reklamy telewizyjnej.

    Promocja odpowiedzialnego spożycia alkoholu

    Mamy przekonanie, że jako producent piwa, a tym samym napoju alkoholowego, spoczywa na nas szczególna odpowiedzialność. W całej Kompanii Piwowarskiej dążymy do tego, by piwo stanowiło naturalny wybór osób pijących umiarkowanie i odpowiedzialnie. Chcemy, aby alkohol, nie tylko w formie piwa, nie był spożywany przez kierowców, nieletnich i kobiety w ciąży.

    Nasze podejście do alkoholu traktujemy bardzo poważnie, czego najlepszym dowodem jest to, że poszerzamy ofertę piw o obniżonej zawartości alkoholu oraz bezalkoholowych, a nasze reklamy spełniają bardzo rygorystyczne obostrzenia, które sami sobie narzuciliśmy. Ich celem jest promowanie piwa wyłącznie wśród osób dorosłych, które chcą i mogą spożywać piwo bez szkody dla siebie i innych.

    Od 2008 roku, w porozumieniu z największymi browarami działającymi w Polsce, dobrowolnie stosujemy znaczek odpowiedzialnościowy Nigdy nie jeżdżę po alkoholu, a od 2010 roku – Alkohol. Tylko dla pełnoletnich. W 2011 roku jako pierwsi zaczęliśmy stosować znak W ciąży nie piję alkoholu na opakowaniach naszych marek, w punktach sprzedaży, a także w prasie i internecie. Dwa lata później dołączył do nas Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie – organizacja, zrzeszająca największe browary w Polsce. Oznaczenia odpowiedzialnościowe są dobrowolną inicjatywą całej branży, a ich stosowanie nie wynika z przepisów prawa.

    Sprzedawcy są jednym z kluczowych ogniw w łańcuchu podmiotów składających się na sukces i powodzenie naszej strategii w zakresie odpowiedzialnego spożycia. Co roku, przed dużymi eventami czy festiwalami, prowadzimy szkolenia Odpowiedzialny Sprzedawca z umiejętności odmawiania sprzedaży i podawania alkoholu osobom nieletnim. Uczestnikami są sprzedawcy – osoby zatrudniane przez naszych Partnerów na stałe lub sezonowo, dlatego by zapewnić ciągłość wiedzy, szkolenia odbywają się cyklicznie.

    ZPPP Browary Polskie wspiera również rozwój platformy szkoleniowej dla sprzedawców www.odpowiedzialnysprzedawca.pl. Platforma jest autorskim projektem Browarów Polskich. Za jej pośrednictwem każdy sprzedawca alkoholu w Polsce może odbyć internetowy kurs dotyczący odmawiania sprzedaży alkoholu nieletnim.

    Zachęcamy do zapoznania się z naszymi politykami, a inne firmy alkoholowe do wprowadzenia podobnych regulacji, a także na stronę www.abcalkoholu.pl.

    Opublikowano: 18.01.2018

    Kontakt z biurem prasowym Kompanii Piwowarskiej

    Jakub Mazur
    Kierownik ds. relacji zewnętrznych

    t. +48 601 599 345
    e. biuro.prasowe@asahibeer.pl

    Jeśli chcesz podzielić się opinią o naszych piwach lub złożyć reklamację, skorzystaj z danych kontaktowych dostępnych na stronie kontakt.