Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
Kompania Piwowarska

Aby wejść na stronę, potwierdź, że jesteś osobą pełnoletnią.

Niepoprawny format daty!

Ten serwis, jak alkohol, przeznaczony jest wyłącznie dla osób pełnoletnich.

Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
Nasza witryna stosuje pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Jeżeli nie akceptują Państwo Polityki, prosimy o niekorzystanie z naszej witryny.
wstecz
28.01.2019

Nowość wśród specjalności – ikona piw pszenicznych wkracza do kolekcji Książęcego

W kolekcji Książęcego właśnie pojawiło się Książęce Weizen. To już szósty stały wariant w rodzinie piwnych specjalności – niezwykle orzeźwiający, serwowany w wysokiej, zwężonej w talii szklance i z charakterystyczną czapą piany. Idealny dla koneserów, którzy cenią sobie zarówno walory smakowe, jak i wizualne piwa.

Po dwóch premierach z początku 2018 roku, w drugim półroczu Książęce święciło triumfy na piwnych konkursach, teraz zaś powraca z kolejną nowością. Tym razem w poszukiwaniu inspiracji piwowarzy z Tyskich Browarów Książęcych sięgnęli do odległej historii – aż pięć wieków wstecz – i zajrzeli za zachodnią granicę, do Bawarii, będącej kolebką piw pszenicznych.

- Piwo typu Weizen to ikona gatunku, jedno z najbardziej popularnych piw pszenicznych. Stanowi propozycję dla bardziej wymagających piwoszy, a do takich właśnie osób kierujemy całą kolekcję Książęcego – mówi Ewelina Masiarz, odpowiedzialna za markę Książęce. – Piwa pszeniczne to największy segment specjalności w Polsce, bogaty i zróżnicowany, i nie mogło w nim zabraknąć piwa premium od Kompanii Piwowarskiej.  

Do uwarzenia Weizena użyto słodu pszenicznego i jęczmiennego pilzneńskiego oraz goryczkowych i aromatycznych odmian chmielu. Jednak nachmielenie tego piwa jest bardzo delikatne, czego efektem jest subtelna goryczka. Można w nim wyczuć nuty owocowo-ziołowe, a to z kolei zasługa specjalnego szczepu drożdży. Książęce Weizen jest bogate i wyraziste w smaku, wyjątkowo orzeźwiające, o bananowo-goździkowym aromacie. 

Słód pszeniczny jest kluczowym składnikiem zarówno nowego wariantu Książęcego, jak i Złotego Pszenicznego, które w kolekcji jest obecne od samego początku. Mimo to oba piwa znacznie się różnią. Książęce Złote Pszeniczne, warzone jest metodą dolnej fermentacji i reprezentuje styl pszeniczny lager; tymczasem Książęce Weizen to piwo pszeniczne typu bawarskiego, warzone metodą górnej fermentacji, czyli w wyższej temperaturze niż lagery i przy pomocy innych szczepów drożdży 

- Weizen jest pod wieloma względami charakterystyczny. Wyróżnia go mętność, typowa dla piw pszenicznych niefiltrowanych, które są rozlewane do butelek razem z drożdżowym osadem. Odpowiada on za smak piwa, ale także jego nieprzejrzystość; pogłębia bukiet i wzbogaca konsystencję – tłumaczy Ewelina Masiarz. – Z obecnością osadu wiąże się specjalny rytuał przelewania Książęcego Weizena do szklanki – tak by zachować jak najwięcej osadu. Mianowicie należy większość piwa przelać do szklanki, a następnie zakręcić zawartością i końcówkę trunku wylać na pianę. 

Równie ważny jak sposób nalewania jest dobór szkła. Szklanka do piwa pszenicznego powinna być wąska w talii i rozszerzać się ku górze, co pozwala w pełni docenić smak, zapach, barwę i pianę. Ta ostatnia cecha to kolejny wyróżnik Weizena. W tym stylu piwnym piana jest bardzo obfita i trwała, tworzy charakterystyczną „czapę” wieńczącą szklankę. Dzięki temu piwo nie tylko spektakularnie wygląda, ale także dłużej pozostaje nagazowane i zachowuje swój aromat. 

Książęce Weizen najlepiej serwować w temperaturze 5-6°C. Najlepszym towarzystwem dla niego będą ryby, owoce morza, wędzone sery oraz treściwe dania kuchni polskiej. Podobnie jak inne warianty stałe w kolekcji będzie dostępne w butelce 500 ml i KEG-u. 

Nowy wariant w kolekcji Książęcego otrzyma mocne wsparcie promocyjne w wielu kanałach komunikacji. Na przełomie stycznia i lutego do punktów sprzedaży trafią materiały POS, a w marcu rozpocznie się kampania reklamowa w TV i na platformach VOD, działania prowadzone w mediach społecznościowych i współpraca z liderami opinii.