Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
Kompania Piwowarska

Aby wejść na stronę, potwierdź, że jesteś osobą pełnoletnią.

Niepoprawny format daty!

Ten serwis, jak alkohol, przeznaczony jest wyłącznie dla osób pełnoletnich.

Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
Nasza witryna stosuje pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Jeżeli nie akceptują Państwo Polityki, prosimy o niekorzystanie z naszej witryny.
wstecz
20.04.2020

Kompania Piwowarska ponownie w największym w Polsce przeglądzie działań CSR, czyli w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2019. Dobre praktyki"

Raport Forum Odpowiedzialnego Biznesu to coroczne podsumowanie najlepszych praktyk firm. W jego 18. edycji za rok 2019 przedstawiono ok. 1700 praktyk z 214 firm. W tegorocznej publikacji wyróżniono 13 dobrych praktyk Kompanii Piwowarskiej w obszarach: praca, środowisko, uczciwe praktyki operacyjne, zagadnienia konsumenckie i zaangażowanie społeczne. 

Forum Odpowiedzialnego Biznesu spośród 321 przykładów działań zgłoszonych przez firmy dostrzegło praktyki Kompanii Piwowarskiej z zakresu gospodarki obiegu zamkniętego, ochrony środowiska, wolontariatu pracowniczego i zaangażowania społecznego, odpowiedzialnego biznesu, czy przeciwdziałania kryzysowi klimatycznemu. 

W 18. edycji raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2019. Dobre praktyki" zwrócono uwagę na 3 projekty związane z troską o środowisko tj. na program wspierający wolontariat pracowników na rzecz Białowieskiego Parku Narodowego; na otwarcie skupu butelek w Poznaniu pod patronatem marki Lech Premium; oraz na współpracę z Innogy, dzięki której 3 browary Kompanii Piwowarskiej (Tyskie Browary Książęce w Tychach, Browar Dojlidy w Białymstoku i Lech Browary Wielkopolski w Poznaniu) korzystają z energii elektrycznej produkowanej przez farmę wiatrową innogy Nowy Staw. Zauważono również projekty związane z prowadzeniem odpowiedzialnie biznesu, do których należy kampania edukacyjna FASOFF, realizowana przy współpracy z fundacją „Dom w Łodzi”, której celem było uświadomienie szkodliwości spożywania alkoholu przez kobiety w okresie ciąży. Z obszaru wolontariatu wyróżniono działania pracowników Kompanii Piwowarskiej na rzecz Hospicjum Palium oraz program Postaw na Ruch – promujący aktywne i zdrowe podejście do życia oraz wspierający organizacje społeczne. Doceniono również zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej – w tym obszarze wymieniono współpracę z podmiotami ekonomii społecznej, w których  Kompania Piwowarska, np. zamawia szycie toreb ze swoich banerów. . 

Dla Kompanii Piwowarskiej „dobre praktyki” to nie samo hasło, tylko realne działania w wielu obszarach naszej codzienności – widzimy wokół potrzeby, robimy plan i po prostu działamy. Dlatego cieszy nas fakt, że nasze dokonania widać i są doceniane. W tej edycji raportu największą popularnością cieszyły się dobre praktyki wokół środowiska naturalnego, i to jest bardzo budujące, że coraz więcej firm myśli odpowiedzialnie o naszej planecie – podsumowuje Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” jest najważniejszą cykliczną publikacją Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wydawaną od 2002 roku. Zawierają się w nim aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie CSR oraz podsumowanie najważniejszych kwestii związanych z odpowiedzialnym biznesem w danym roku w Polsce.