Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
Kompania Piwowarska

Aby wejść na stronę, potwierdź, że jesteś osobą pełnoletnią.

Niepoprawny format daty!

Ten serwis, jak alkohol, przeznaczony jest wyłącznie dla osób pełnoletnich.

Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
Nasza witryna stosuje pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Jeżeli nie akceptują Państwo Polityki, prosimy o niekorzystanie z naszej witryny.
wstecz
12.04.2018

Kompania Piwowarska na 7. Targach CSR

12 kwietnia podczas 7. edycji Targów CSR swoją premierę miał raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” przygotowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Znalazły się w nim cztery praktyki Kompanii Piwowarskiej – dotyczące zdrowia i bezpieczeństwa pracowników, wolontariatu pracowniczego oraz odpowiedzialnej konsumpcji. Dodatkowo podczas wydarzenia ogłoszono wyniki konkursu #SustainHack, którego uczestnicy poszukiwali rozwiązań m.in. dla nurtujących KP problemów z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.

7. Targi CSR, odbywające się 12 kwietnia na PGE Narodowy, przyniosły rozstrzygnięcie #SustainHack, czyli pierwszego w Polsce maratonu programowania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Partnerem wyzwania, organizowanego przez FOB na platformie ChallengeRocket.com, były Kompania Piwowarska oraz Bank BGŻ BNP Paribas i to właśnie ich przedstawiciele wyłonili najlepsze spośród 62 zgłoszonych projektów.

Zadanie postawione przez Kompanię Piwowarską polegało na wspieraniu realizacji 3. Celu Zrównoważonego Rozwoju ONZ: zapewnić wszystkim ludziom w każdym wieku zdrowe życie oraz promować dobrobyt. Zaproponowane rozwiązania miały w innowacyjny sposób pomóc ograniczyć zjawisko nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, czyli przeciwdziałać spożywaniu alkoholu przez nieletnich, kobiety w ciąży i kierowców. W tej kategorii za najlepszy pomysł jury uznało „Chatbot KOMPAN – Twój kompan odpowiedzialnej konsumpcji”.

- Chatboty są już stosowane w biznesie, jednak jak dotąd chyba nikt nie wpadł na pomysł, aby pomagały w zachowaniu umiaru przy spożywaniu alkoholu. Taki dyskretny kompan, który na bieżąco przypomina np. o piciu wody i jedzeniu podczas spożywania alkoholu lub odpowiada na wątpliwości może być świetnym źródłem wiedzy i motywacji dla osób, którym zależy na zachowaniu umiaru. Podoba nam się też jego nazwa – KOMPAN, która dobrze kojarzy się i ze wsparciem, jakie może zapewniać użytkownikom, i z nazwą naszej firmy – komentuje wyniki konkursu Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. programów zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej. – Chatbot to świetna przestrzeń do budowania współpracy ze specjalistami oraz organizacjami zainteresowanymi – podobniej jak my – przeciwdziałaniem nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu – dodaje.

W czasie Targów CSR zaprezentowano także 16. raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. W obszernej publikacji opracowanej przez FOB opisano niemal 1200 praktyk biznesowych  z obszaru społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju, a wśród nich cztery działania Kompanii Piwowarskiej. W raporcie po raz pierwszy pojawił się skierowany do pracowników produkcji i logistyki program BBS (Bądź Bardziej Spostrzegawczy), który ma wykształcić we wszystkich pracownikach kulturę bezpieczeństwa i podnieść standardy BHP w browarach i magazynach. Jako praktyki długoletnie przedstawione zostały: program Postaw na Ruch, który promuje aktywność fizyczną i zdrowy tryb życia, a zarazem wspiera organizacje społeczne; Sprawdź Promile, którego celem jest ograniczenie liczby nietrzeźwych kierowców na polskich drogach, oraz projekt Szlachetna Paczka, który w roku 2016 i 2017 zgromadził rekordową liczbę wolontariuszy w szeregach Kompanii Piwowarskiej.

- Dobre praktyki KP, które docenił FOB, umieszczając je w swoim raporcie, mają wspólny mianownik. To troska o człowieka – i samego siebie, i innych. Dotyczy pracowników firmy, ale też osób sięgających po nasze piwa i wreszcie społeczności lokalnych. Zachęcamy, uczymy i dajemy wszystkim naszym interesariuszom narzędzia, które pozwalają dbać o bezpieczeństwo, zdrowie i dobre samopoczucie – podsumowała Katarzyna Radecka, kierownik ds. programów zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej. 

Więcej informacji na temat konkursu #SustainHack znajduje się pod adresem: https://challengerocket.com/pl/sustainhack/#o:600

Pełna wersja raportu jest dostępna pod adresem:

http://odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-2017/