Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
Kompania Piwowarska

Aby wejść na stronę, potwierdź, że jesteś osobą pełnoletnią.

Niepoprawny format daty!

Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
Nasza witryna stosuje pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Jeżeli nie akceptują Państwo Polityki, prosimy o niekorzystanie z naszej witryny.
wstecz
12.04.2018

Kompania Piwowarska na 7. Targach CSR

12 kwietnia podczas 7. edycji Targów CSR swoją premierę miał raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” przygotowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Znalazły się w nim cztery praktyki Kompanii Piwowarskiej – dotyczące zdrowia i bezpieczeństwa pracowników, wolontariatu pracowniczego oraz odpowiedzialnej konsumpcji. Dodatkowo podczas wydarzenia ogłoszono wyniki konkursu #SustainHack, którego uczestnicy poszukiwali rozwiązań m.in. dla nurtujących KP problemów z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.

7. Targi CSR, odbywające się 12 kwietnia na PGE Narodowy, przyniosły rozstrzygnięcie #SustainHack, czyli pierwszego w Polsce maratonu programowania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Partnerem wyzwania, organizowanego przez FOB na platformie ChallengeRocket.com, były Kompania Piwowarska oraz Bank BGŻ BNP Paribas i to właśnie ich przedstawiciele wyłonili najlepsze spośród 62 zgłoszonych projektów.

Zadanie postawione przez Kompanię Piwowarską polegało na wspieraniu realizacji 3. Celu Zrównoważonego Rozwoju ONZ: zapewnić wszystkim ludziom w każdym wieku zdrowe życie oraz promować dobrobyt. Zaproponowane rozwiązania miały w innowacyjny sposób pomóc ograniczyć zjawisko nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, czyli przeciwdziałać spożywaniu alkoholu przez nieletnich, kobiety w ciąży i kierowców. W tej kategorii za najlepszy pomysł jury uznało „Chatbot KOMPAN – Twój kompan odpowiedzialnej konsumpcji”.

- Chatboty są już stosowane w biznesie, jednak jak dotąd chyba nikt nie wpadł na pomysł, aby pomagały w zachowaniu umiaru przy spożywaniu alkoholu. Taki dyskretny kompan, który na bieżąco przypomina np. o piciu wody i jedzeniu podczas spożywania alkoholu lub odpowiada na wątpliwości może być świetnym źródłem wiedzy i motywacji dla osób, którym zależy na zachowaniu umiaru. Podoba nam się też jego nazwa – KOMPAN, która dobrze kojarzy się i ze wsparciem, jakie może zapewniać użytkownikom, i z nazwą naszej firmy – komentuje wyniki konkursu Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. programów zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej. – Chatbot to świetna przestrzeń do budowania współpracy ze specjalistami oraz organizacjami zainteresowanymi – podobniej jak my – przeciwdziałaniem nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu – dodaje.

W czasie Targów CSR zaprezentowano także 16. raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. W obszernej publikacji opracowanej przez FOB opisano niemal 1200 praktyk biznesowych  z obszaru społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju, a wśród nich cztery działania Kompanii Piwowarskiej. W raporcie po raz pierwszy pojawił się skierowany do pracowników produkcji i logistyki program BBS (Bądź Bardziej Spostrzegawczy), który ma wykształcić we wszystkich pracownikach kulturę bezpieczeństwa i podnieść standardy BHP w browarach i magazynach. Jako praktyki długoletnie przedstawione zostały: program Postaw na Ruch, który promuje aktywność fizyczną i zdrowy tryb życia, a zarazem wspiera organizacje społeczne; Sprawdź Promile, którego celem jest ograniczenie liczby nietrzeźwych kierowców na polskich drogach, oraz projekt Szlachetna Paczka, który w roku 2016 i 2017 zgromadził rekordową liczbę wolontariuszy w szeregach Kompanii Piwowarskiej.

- Dobre praktyki KP, które docenił FOB, umieszczając je w swoim raporcie, mają wspólny mianownik. To troska o człowieka – i samego siebie, i innych. Dotyczy pracowników firmy, ale też osób sięgających po nasze piwa i wreszcie społeczności lokalnych. Zachęcamy, uczymy i dajemy wszystkim naszym interesariuszom narzędzia, które pozwalają dbać o bezpieczeństwo, zdrowie i dobre samopoczucie – podsumowała Katarzyna Radecka, kierownik ds. programów zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej. 

Więcej informacji na temat konkursu #SustainHack znajduje się pod adresem: https://challengerocket.com/pl/sustainhack/#o:600

Pełna wersja raportu jest dostępna pod adresem:

http://odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-2017/

Kompania Piwowarska na 7. Targach CSR