Kompania Piwowarska

Aby wejść na stronę, potwierdź, że jesteś osobą pełnoletnią.

Niepoprawny format daty!

Ten serwis, jak alkohol, przeznaczony jest wyłącznie dla osób pełnoletnich.

Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
    Raport CSR Kompanii Piwowarskiej wyróżniony  w 13. edycji konkursu „Raporty Społeczne” Raport CSR Kompanii Piwowarskiej wyróżniony  w 13. edycji konkursu „Raporty Społeczne”

    Raport CSR Kompanii Piwowarskiej wyróżniony w 13. edycji konkursu „Raporty Społeczne”

    „Raport zrównoważonego rozwoju. Nasz wkład w realizację Agendy 2030” Kompanii Piwowarskiej został wyróżniony w tegorocznej edycji prestiżowego konkursu „Raporty Społeczne”. Jury doceniło przystępną, skrótową formę zawierającą kluczowe informacje, walor edukacyjny oraz odważne zmierzenie się z trudnym tematem oddziaływania na otoczenie. To jedyne tegoroczne wyróżnienie dla zgłoszonych raportów społecznych. 

    Kompania Piwowarska już po raz ósmy została doceniona przez kapitułę konkursu za sposób raportowania swoich działań CSR. W tym roku do konkursu na najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu zgłoszono 45 materiałów, które jury nagradzało w pięciu kategoriach: raport zintegrowany, raport społeczny, nagroda jury dziennikarskiego, nagroda za raport organizacji pozabiznesowej, nagroda za najlepszy debiut. W dwóch ostatnich kategoriach nagród nie przyznano.

    W tym raporcie punktem wyjścia do przedstawienia naszych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju były cele ONZ. Realizując naszą strategię zrównoważonego rozwoju w obszarach: produkty i zdrowie; ludzie i społeczeństwo; środowisko naturalne, wypełniamy 13. z 17-tu celów „Agendy 2030” ONZ. Cieszy nas, że jury konkursu doceniło to, że te kompleksowe zagadnienia pokazujemy w prosty i czytelny sposób”. – komentuje Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

    11. Raport CSR Kompanii Piwowarskiej prezentuje działania KP z 2018 roku mające realny wpływ na wypełnianie Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Do wybranych z nich należą:

    • W zakresie ochrony środowiska - jeden z najlepszych w branży wyników zużycia wody do produkcji piwa – 2,64 hl wody na 1 hl piwa w roku 2018. Stawia to firmę wśród liderów oszczędzania wody nie tylko w Polsce, ale i na świecie; poddawania recyclingowi 99,65% produktów ubocznych i odpadów; korzystanie w dużym stopniu (46%) z opakowań zwrotnych

    • W zakresie zapobiegania negatywnym zjawiskom związanym ze spożywaniem alkoholu i wypadkami drogowymi - 273 tys. osób zaangażowanych w programy odpowiedzialnościowe KP, m.in. Sprawdź Promile, w ramach którego 85 tys. osób przebadało się alkomatami; rozwój segmentu piw bezalkoholowych – wzrost sprzedaży piw tego rodzaju o 85%

    • W zakresie działań na rzecz zrównoważonych miast i społeczności – realizacja programu dla wspólnot lokalnych: LECHSTARTER, marki Lech. Firma przeznaczyła aż 1 mln zł na projekty zgłoszone przez społeczności lokalne w tym programie.

    Za koordynację prac i przygotowanie raportu odpowiedzialni byli: Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. programów zrównoważonego rozwoju oraz wspomniany Grzegorz Adamski. Raport opracowała agencja Go Responsible we współpracy z Tailors Group.

    Więcej o strategii zrównoważonego rozwoju KP można przeczytać na stronie: https://www.kp.pl/files/Kompania-Piwowarska-Raport-zrownowazonego-rozwoju-za-2018.pdf

    O konkursie „Raporty Społeczne”

    Plebiscyt, którego głównym organizatorem jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu, już od 2007 roku nagradza najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Tym samym  upowszechnia ideę odpowiedzialnego biznesu (CSR), zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska i zaangażowania społecznego, zwraca uwagę na znaczenie raportowania pozafinansowego, wskazuje dobre praktyki w tym zakresie, wreszcie przyczynia się do transparentności działań organizacji i podejmowania dialogu z interesariuszami. 

    W 13. edycji konkursu „Raporty Społeczne” główną nagrodę za raport społeczny dostał bank Santander, drugą nagrodę za raport zintegrowany – Orange Polska, a główna nagroda za raport zintegrowany – LPP.

    Opublikowano: 23.10.2019

    Kontakt z biurem prasowym Kompanii Piwowarskiej

    Jakub Mazur
    Kierownik ds. relacji zewnętrznych

    t. +48 601 599 345
    e. biuro.prasowe@asahibeer.pl

    Jeśli chcesz podzielić się opinią o naszych piwach lub złożyć reklamację, skorzystaj z danych kontaktowych dostępnych na stronie kontakt.