Kompania Piwowarska

Aby wejść na stronę, potwierdź, że jesteś osobą pełnoletnią.

Niepoprawny format daty!

Ten serwis, jak alkohol, przeznaczony jest wyłącznie dla osób pełnoletnich.

Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
    Lider rynku piwa w Polsce – Kompania Piwowarska, publikuje najnowszą edycję raportu zrównoważonego rozwoju. Lider rynku piwa w Polsce – Kompania Piwowarska, publikuje najnowszą edycję raportu zrównoważonego rozwoju.

    Lider rynku piwa w Polsce – Kompania Piwowarska, publikuje najnowszą edycję raportu zrównoważonego rozwoju.

    W 2024 roku Kompania Piwowarska konsekwentnie realizowała swoją strategię zrównoważonego rozwoju „Lepsza Przyszłość 2030” utrzymując pozycję lidera rynku piwa w Polsce. Dzięki inwestycjom prowadzonym na przestrzeni ostatnich 5 lat, w Zakresach 1. i 2.  spółka zredukowała emisję dwutlenku węgla o 69% i o 21% w Zakresie 3. W 2024 roku Kompania Piwowarska aż 40% swojego piwa sprzedała w opakowaniach wielorazowego użytku.

    – W roku 2024 zrobiliśmy kolejny, istotny postęp w realizacji naszej strategii „Lepsza Przyszłość 2030". Inwestycje zrealizowane w ubiegłym i w poprzednich latach pozwoliły na znaczną redukcję emisji CO₂, w czym wydatnie pomogła instalacja pomp ciepła w tyskich i poznańskich browarach. Duży postęp poczyniliśmy również w kontekście zarządzania opakowaniami, surowcami i odpadami. W tych obszarach mamy także powody do dumy, a nasze doświadczenie – w kontekście wejścia w życie systemu kaucyjnego, może stanowić istotny wkład w jego efektywność. Nie zapominamy przy tym o ludziach, naszych pracownikach i społeczeństwie. Tworzymy kulturę organizacyjną opartą na inkluzywności, wspieramy lokalne społeczności, promujemy odpowiedzialną konsumpcję alkoholu. – mówi Igor Tikhonov, prezes Kompanii Piwowarskiej.

    Środowisko

    W perspektywie końca tej i kolejnej dekady Kompania Piwowarska pragnie zrealizować bardzo ambitne cele środowiskowe.  

    Zakończone w 2024 r. inwestycje, m.in. w pompy ciepła pozwoliły znacząco obniżyć emisję dwutlenku węgla. W zakresach 1. i 2. (emisje z własnych źródeł energii oraz związane z jej zakupem i zużyciem), względem bazowego roku 2019, została ona ograniczona w sumie o 69%. Ten wynik byłby niemożliwy bez wykorzystywania energii ze źródeł odnawialnych, która w 100% pokrywała zapotrzebowanie browarów na energię elektryczną.

    W ubiegłym roku aż 99,9% odpadów i produktów ubocznych powstałych w browarach Kompanii Piwowarskiej poddanych zostało odzyskowi lub recyklingowi. W kwestii samego   piwa - w 2024 roku firma sprzedała w opakowaniach wielokrotnego użytku 40% swoich produktów. Efektywność prowadzonego przez Kompanię systemu kaucyjnego dla szklanych butelek zwrotnych wyniosła 94%. Dominującym opakowaniem w strukturze sprzedaży firmy jest jednak puszka aluminiowa. W 2024 r. sprzedano w niej ponad 55% piwa a same puszki w 64% były wytworzone z aluminium pochodzącego z recyklingu. Firma, wraz z innymi największymi przedsiębiorstwami swojej branży, założyła operatora startującego w październiku br. systemu kaucyjnego – spółkę Polski System Kaucyjny (PSK), który będzie zajmował się zbieraniem wszystkich rodzajów opakowań objętych kaucją w Polsce.  

    Społeczeństwo

    Kompania Piwowarska od lat aktywnie angażuje się w inicjatywy i partnerstwa, które wspierają rozwój lokalnych społeczności, odpowiedzialne spożycie alkoholu i ochronę środowiska. W roku 2024 kontynuowaliśmy współpracę m.in. z Fundacją Dom w Łodzi, Stowarzyszeniem Kobiety w Centrum, Stowarzyszeniem „Wiosna”, Fundacją Wody Warta „Hydroni” oraz partnerami Funduszu Żubra – jednej z marek piwa Kompanii Piwowarskiej. Dodatkowo, w 2024 roku, pracownicy Kompanii Piwowarskiej zrealizowali niemal 6 000 godzin wolontariatu. Znaczną ich część stanowiły inicjatywy społeczne. Pracownicy Kompanii, ze wsparciem finansowym firmy, zaangażowali się w pomoc ofiarom powodzi która nawiedziła południową Polskę we wrześniu ubiegłego roku. Wśród różnych form wspierania wolontariatu pracowników Kompanii są m.in. 2 pełnopłatne dni na wolontariat i finansowanie projektów przez firmę.  

    Jako współzałożyciel Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie, Kompania Piwowarska aktywnie wspiera programy edukacyjne i prewencyjne, mające na celu przeciwdziałanie spożywaniu alkoholu przez osoby nieletnie, kobiety w ciąży oraz kierowców. W 2024 r. z prowadzonego przez ZPPP – Browary Polskie internetowego szkolenia odpowiedzialnysprzedawca.pl skorzystało ponad 5 tysięcy pracowników sklepów detalicznych.  

    Również portfolio firmy konsekwentnie wspiera odpowiedzialne decyzje konsumenckie. W 2024 r. firma wprowadziła na rynek 2 nowe piwa bezalkoholowe, a udział tego rodzaju produktów w sprzedaży Kompanii Piwowarskiej przekroczył już 7,7% co pozwala jej utrzymać pozycję lidera, z 36% udziałem w polskim rynku. Produkty te wpisują się w rosnący trend NOLO (No- and Low-Alcohol), czyli wybierania napojów bezalkoholowych lub o obniżonej zawartości alkoholu. Podobniej, jak w latach wcześniejszych firma prowadziła własne kampanie zachęcające do umiarkowanej konsumpcji alkoholu. Przekazy kampanii „Imprezuj w stylu umiarkowanym” dotarły do 7 milionów odbiorców, a prowadzonej we współpracy z fundacją „Dom w Łodzi” kampanii FASOFF, której celem jest przestrzeganie kobiet w ciąży przed spożywaniem alkoholu, do 2 milionów osób.   

    Pracownicy

    W roku 2024 Kompania Piwowarska zatrudniała niemal 2,6 tysiąca pracowników. Stanowili oni bardzo zróżnicowaną grupę pod względem demograficznym, choć jednolitą pod kątem satysfakcji, płac i zaangażowania w pracę, które według niezależnie realizowanej ankiety badawczej wyniosło 83%. Kompania Piwowarska odnotowała także bardzo niski wskaźnik rotacji dobrowolnej, na poziomie zaledwie 4,3%. 

    Wśród zatrudnionych 27,6% stanowiły kobiety, ale w przypadku stanowisk kierowniczych wskaźnik ten wynosił znacznie więcej, bo 34,2%.  Firma dba o równość płac, jak wynika z jej analiz kobiety i mężczyźni zatrudnieni na tych samych stanowiskach, z podobnymi kwalifikacjami i stażem zarabiają tyle samo. O wynagrodzeniu w Kompanii decyduje wiedza i doświadczenie a nie płeć.     

    W efekcie szerokiego wachlarza benefitów pracowniczych, inwestycji w bezpieczeństwo i rozwój pracowników oraz przejrzystość polityki płacowej Kompania Piwowarska znalazła się na podium w 14. edycji badania Randstad Employer Brand Research 2024 – zajmując 2. miejsce w ogólnym zestawieniu najbardziej atrakcyjnych pracodawców w Polsce oraz 1. miejsce wśród firm z branży FMCG.

    Pełna treść raportu dostępna jest na stronie: Raport zrównoważonego rozwoju - Kompania Piwowarska

    Opublikowano: 18.08.2025

    Kontakt z biurem prasowym Kompanii Piwowarskiej

    Borys Gryniewicz
    Manager ds. Komunikacji

    e. biuro.prasowe@asahibeer.pl

    Jeśli chcesz podzielić się opinią o naszych piwach lub złożyć reklamację, skorzystaj z danych kontaktowych dostępnych na stronie kontakt.