Kompania Piwowarska promuje odpowiedzialność na letnich festiwalach muzycznych
Podczas tegorocznego sezonu festiwalowego Kompania Piwowarska zaangażowała blisko 27 tysięcy osób w edukację dotyczącą świadomego spożywania alkoholu oraz wspólnie z partnerami zebrała ponad 1,5 tony puszek aluminiowych. Działania te realizowano podczas obecności firmy, wraz z markami Tyskie i Lech, na festiwalach Pol'and'Rock, Audioriver, Tauron Nowa Muzyka i OFF Festival.
Festiwale muzyczne w Polsce od lat są nieodłącznym elementem sezonu letniego i co roku przyciągają miliony osób celebrujących muzykę i wakacyjną beztroskę. Dla Kompanii Piwowarskiej to z kolei idealna przestrzeń, by promować odpowiedzialne postawy – zarówno wobec alkoholu, jak i środowiska. W sezonie 2025 lider rynku piwa w Polsce był obecny między innymi na czterech festiwalach: Pol’and’Rock Festival, Audioriver, OFF Festival oraz Tauron Nowa Muzyka, gdzie jego marki Lech i Tyskie prowadziły kampanię edukacyjną nakłaniającą do umiarkowanej i odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz zbierania puszek aluminiowych.
Podobnie jak przed rokiem postawiono nacisk na promowanie stylu życia NoLo (no- and low-alcohol), prowadząc aktywności, które wspierają świadome wybory i bezpieczną zabawę. W ramach swojej obecności marki Kompanii Piwowarskiej zapewniły uczestnikom festiwali szeroki wybór piw bezalkoholowych, mocno promując ten rodzaj produktów. W strefach marek, a podczas Pol’and’Rock także w pobliżu parkingów, udostępniono wszystkim uczestnikom imprez alkomaty, które umożliwiały kontrolę trzeźwości. To szczególnie ważne dla zmotoryzowanych, którzy chcieli bezpiecznie wracać do domów po zakończeniu zabawy. To podejście wpisuje się w szerszą strategię firmy, której celem jest promowanie umiarkowanego i odpowiedzialnego spożywania alkoholu oraz rozwój oferty piw bezalkoholowych i niskoalkoholowych. Obecnie ich udział w portfolio Kompanii Piwowarskiej wynosi prawie 8%, a firma oferuje już 15 wariantów piw bezalkoholowych, utrzymując pozycję lidera tej kategorii na polskim rynku (Nielsen, 2024).
Równocześnie, wspólnie z Fundacją RECAL, prowadzono działania prośrodowiskowe w ramach projektu „Każda Puszka Cenna”. Uczestnicy festiwali mogli oddawać aluminiowe puszki do specjalnych koszy lub bezpośrednio wolontariuszom z plecakami, oznaczonymi hasłami „Wyluzuj, nie zgniataj” oraz „Nie gnieć się i bądź na Ty”, przypominającymi o konieczności oddawania niezgniecionych opakowań w ruszającym już 1 października br. systemie kaucyjnym. Dodatkowo, podczas Pol’and’Rock puste puszki można było oddawać w puszkomacie, czyli maszynie do zbierania pustych opakowań. Za 6 puszek można było otrzymać gadżet lub kupon na bezalkoholowe piwo. Efekt? Ponad 1,5 tony zebranych puszek, niemal pięciokrotnie więcej niż rok wcześniej, i realny wkład w edukację na temat recyklingu i selektywnej zbiórki opakowań. Na festiwalach wszystkie piwa lane serwowane były w kaucjonowanych kubkach wielorazowego użytku.
– Festiwale muzyczne to przestrzeń, w której w naturalny i przystępny sposób możemy poruszać ważne tematy – od odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu po troskę o środowisko. W ramach przyjętej w zeszłym roku strategii sponsoringowej rozszerzyliśmy listę naszych priorytetów na tego typu wydarzeniach. Poza sprzedażą piwa i promocją marki, chcemy aktywnie tworzyć pozytywną, inkluzywną atmosferę oraz działać na rzecz dobra planety. W tym roku kontynuujemy te założenia, łącząc promocję świadomego i umiarkowanego spożycia alkoholu z edukacją ekologiczną – m.in. tłumacząc, dlaczego puszek nie należy zgniatać przed wyrzuceniem. Dzięki temu nie tylko wspieramy uczestników w podejmowaniu świadomych decyzji, ale także przygotowujemy ich na zmiany, takie jak nadchodzący system kaucyjny. Naszym celem jest tworzenie wartości dodanej – dla ludzi, organizatorów i planety – tak aby festiwalowe doświadczenia były nie tylko pełne dobrej zabawy, ale też odpowiedzialne i zrównoważone. – mówi Małgorzata Walędzińska-Półtorak, menedżer ds. programów zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.
Poza edukacją i ekologicznymi aktywacjami, festiwalowe działania Kompanii Piwowarskiej to także wyraz troski o lokalne środowisko oraz element budowania długofalowej relacji z mieszkańcami i uczestnikami wydarzeń. W ubiegłym roku, dzięki środkom uzyskanym ze sprzedaży aluminiowych puszek podczas festiwali, firma zrealizowała symboliczną akcję sadzenia krokusów w parku miejskim w Czaplinku – miejscowości, w której odbywa się Pol’and’Rock. Powstał tam „dywan” z ponad 7 tys. kwiatów. W tym roku kwota uzyskana ze sprzedaży puszek również zostanie przekazana na cel charytatywny.
Letnie aktywacje Kompanii Piwowarskiej są elementem strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, która łączy działania na rzecz klimatu oraz odpowiedzialnej konsumpcji. Szczegóły dotyczące postępów i celów znajdują się w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju za 2024 rok, dostępnym na stronie: Raport zrównoważonego rozwoju - Kompania Piwowarska.
Kontakt z biurem prasowym Kompanii Piwowarskiej
Borys Gryniewicz
Manager ds. Komunikacji
Jeśli chcesz podzielić się opinią o naszych piwach lub złożyć reklamację, skorzystaj z danych kontaktowych dostępnych na stronie kontakt.