Kompania Piwowarska promuje odpowiedzialność na letnich festiwalach muzycznych
Podczas tegorocznego sezonu festiwalowego Kompania Piwowarska zaangażowała blisko 27 tysięcy osób w edukację dotyczącą świadomego spożywania alkoholu oraz wspólnie z partnerami zebrała ponad 1,5 tony puszek aluminiowych. Działania te realizowano podczas obecności firmy, wraz z markami Tyskie i Lech, na festiwalach Pol'and'Rock, Audioriver, Tauron Nowa Muzyka i OFF Festival.
Festiwale muzyczne w Polsce od lat są nieodłącznym elementem sezonu letniego i co roku przyciągają miliony osób celebrujących muzykę i wakacyjną beztroskę. Dla Kompanii Piwowarskiej to z kolei idealna przestrzeń, by promować odpowiedzialne postawy – zarówno wobec alkoholu, jak i środowiska. W sezonie 2025 lider rynku piwa w Polsce był obecny między innymi na czterech festiwalach: Pol’and’Rock Festival, Audioriver, OFF Festival oraz Tauron Nowa Muzyka, gdzie jego marki Lech i Tyskie prowadziły kampanię edukacyjną nakłaniającą do umiarkowanej i odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz zbierania puszek aluminiowych.
Podobnie jak przed rokiem postawiono nacisk na promowanie stylu życia NoLo (no- and low-alcohol), prowadząc aktywności, które wspierają świadome wybory i bezpieczną zabawę. W ramach swojej obecności marki Kompanii Piwowarskiej zapewniły uczestnikom festiwali szeroki wybór piw bezalkoholowych, mocno promując ten rodzaj produktów. W strefach marek, a podczas Pol’and’Rock także w pobliżu parkingów, udostępniono wszystkim uczestnikom imprez alkomaty, które umożliwiały kontrolę trzeźwości. To szczególnie ważne dla zmotoryzowanych, którzy chcieli bezpiecznie wracać do domów po zakończeniu zabawy. To podejście wpisuje się w szerszą strategię firmy, której celem jest promowanie umiarkowanego i odpowiedzialnego spożywania alkoholu oraz rozwój oferty piw bezalkoholowych i niskoalkoholowych. Obecnie ich udział w portfolio Kompanii Piwowarskiej wynosi prawie 8%, a firma oferuje już 15 wariantów piw bezalkoholowych, utrzymując pozycję lidera tej kategorii na polskim rynku (Nielsen, 2024).
Równocześnie, wspólnie z Fundacją RECAL, prowadzono działania prośrodowiskowe w ramach projektu „Każda Puszka Cenna”. Uczestnicy festiwali mogli oddawać aluminiowe puszki do specjalnych koszy lub bezpośrednio wolontariuszom z plecakami, oznaczonymi hasłami „Wyluzuj, nie zgniataj” oraz „Nie gnieć się i bądź na Ty”, przypominającymi o konieczności oddawania niezgniecionych opakowań w ruszającym już 1 października br. systemie kaucyjnym. Dodatkowo, podczas Pol’and’Rock puste puszki można było oddawać w puszkomacie, czyli maszynie do zbierania pustych opakowań. Za 6 puszek można było otrzymać gadżet lub kupon na bezalkoholowe piwo. Efekt? Ponad 1,5 tony zebranych puszek, niemal pięciokrotnie więcej niż rok wcześniej, i realny wkład w edukację na temat recyklingu i selektywnej zbiórki opakowań. Na festiwalach wszystkie piwa lane serwowane były w kaucjonowanych kubkach wielorazowego użytku.
– Festiwale muzyczne to przestrzeń, w której w naturalny i przystępny sposób możemy poruszać ważne tematy – od odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu po troskę o środowisko. W ramach przyjętej w zeszłym roku strategii sponsoringowej rozszerzyliśmy listę naszych priorytetów na tego typu wydarzeniach. Poza sprzedażą piwa i promocją marki, chcemy aktywnie tworzyć pozytywną, inkluzywną atmosferę oraz działać na rzecz dobra planety. W tym roku kontynuujemy te założenia, łącząc promocję świadomego i umiarkowanego spożycia alkoholu z edukacją ekologiczną – m.in. tłumacząc, dlaczego puszek nie należy zgniatać przed wyrzuceniem. Dzięki temu nie tylko wspieramy uczestników w podejmowaniu świadomych decyzji, ale także przygotowujemy ich na zmiany, takie jak nadchodzący system kaucyjny. Naszym celem jest tworzenie wartości dodanej – dla ludzi, organizatorów i planety – tak aby festiwalowe doświadczenia były nie tylko pełne dobrej zabawy, ale też odpowiedzialne i zrównoważone. – mówi Małgorzata Walędzińska-Półtorak, menedżer ds. programów zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.
Poza edukacją i ekologicznymi aktywacjami, festiwalowe działania Kompanii Piwowarskiej to także wyraz troski o lokalne środowisko oraz element budowania długofalowej relacji z mieszkańcami i uczestnikami wydarzeń. W ubiegłym roku, dzięki środkom uzyskanym ze sprzedaży aluminiowych puszek podczas festiwali, firma zrealizowała symboliczną akcję sadzenia krokusów w parku miejskim w Czaplinku – miejscowości, w której odbywa się Pol’and’Rock. Powstał tam „dywan” z ponad 7 tys. kwiatów. W tym roku kwota uzyskana ze sprzedaży puszek również zostanie przekazana na cel prośrodowiskowy, a konkretnie nasadzenia drzew i krzewów na terenie Czaplinka.
Letnie aktywacje Kompanii Piwowarskiej są elementem strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, która łączy działania na rzecz klimatu oraz odpowiedzialnej konsumpcji. Szczegóły dotyczące postępów i celów znajdują się w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju za 2024 rok, dostępnym na stronie: Raport zrównoważonego rozwoju - Kompania Piwowarska.
Kontakt z biurem prasowym Kompanii Piwowarskiej
Borys Gryniewicz
Manager ds. Komunikacji
Jeśli chcesz podzielić się opinią o naszych piwach lub złożyć reklamację, skorzystaj z danych kontaktowych dostępnych na stronie kontakt.