Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
Kompania Piwowarska

Aby wejść na stronę, potwierdź, że jesteś osobą pełnoletnią.

Niepoprawny format daty!

Ten serwis, jak alkohol, przeznaczony jest wyłącznie dla osób pełnoletnich.

Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
Nasza witryna stosuje pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Jeżeli nie akceptują Państwo Polityki, prosimy o niekorzystanie z naszej witryny.
wstecz
15.01.2009

Żubr wśród najlepszych w Europie

Żubr, jako jedyna marka z Polski, został wyróżniony Europejską Nagrodą Mercatus. Przyznaje ją piwny gigant SABMiller plc, swoim najlepszym markom z globalnego portfolio. Marka została wyróżniona za aktywację jesienno-wiosenną, w skład której weszły takie promocje jak „Dwa Żubry i spokój” i „Żubr w cieniu polany”.

Mercatus to najważniejsze marketingowe nagrody w SABMiller. Konkurs składa się z dwóch etapów: regionalnego oraz światowego.

- Przed nami konkurs światowy, w którym biorą udział zwycięzcy konkursów z 5 Regionów. Dzięki zaangażowaniu wielu kreatywnych osób marka ugruntowała swoją pozycję na rynku zaś jej siła została doceniona przez konkursowe jury – powiedział Tomasz Brycki, menedżer ds. Marketingu w Kompanii Piwowarskiej.

Sukces na szczeblu światowym jest prawdopobny, zwłaszcza że Żubr odniósł go już raz – w 2006 roku. Piwo zwyciężyło wówczas w kategorii Building Core Brands (budowanie kluczowych marek, wzmacnianie ich pozycji i utrzymanie ich atrakcyjności dla konsumentów) znajdując się w grupie 7 wyjątkowych marek wybranych spośród 41 propozycji nadesłanych przez zespoły marketingowe z całego świata.

Przy okazji nagrody warto przypomnieć, że marka Żubr osiągnęła jeden z najbardziej spektakularnych sukcesów na rynku piwa. W 2003 roku, w chwili przejęcia przez Kompanię Piwowarską, miała 0,2% udziału w rynku. Dzięki między innymi  oryginalnym reklamom w ciągu niespełna trzech lat, jej rynkowe udziały wzrosły do 11% i stała się ona drugą marką piwa w Polsce. Na tym jednak wzrosty się nie skończyły. Marka systematycznie zwiększa swoje udziały i dziś wynoszą one niemal 13%.

Dlaczego konsumenci tak polubili Żubra?
- Dla konsumentów w Polsce Żubr jest synonimem spokoju, opanowania i wewnętrznej siły. Ważnym i lubianym symbolem Polski. Miejsce jego występowania (oraz produkcji piwa Żubr) to najczystsze ekologicznie regiony Polski i ostatnia w Europie naturalna puszcza. Żubr jest też powszechnie uważany za markę swojską, przyjazną, sympatyczną i bliską. – tłumaczy sukces marki Maciej Partyka, specjalista ds. brand PR w Kompanii Piwowarskiej.