Kompania Piwowarska

Aby wejść na stronę, potwierdź, że jesteś osobą pełnoletnią.

Niepoprawny format daty!

Ten serwis, jak alkohol, przeznaczony jest wyłącznie dla osób pełnoletnich.

Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
    Żubr debiutuje na liście 50 najcenniejszych marek piwa na świecie Żubr debiutuje na liście 50 najcenniejszych marek piwa na świecie

    Żubr debiutuje na liście 50 najcenniejszych marek piwa na świecie

    Żubr jest pierwszym polskim piwem w rankingu najcenniejszych marek piwa na świecie. Należąca do Kompanii Piwowarskiej marka Żubr zajęła 48. pozycję w prestiżowym rankingu przeprowadzonym przez Brand Finance. 

    To historyczny moment dla polskiego browarnictwa, ponieważ po raz pierwszy polskie piwo zostało docenione w prestiżowym rankingu najcenniejszych marek na świecie. Należąca do Kompanii Piwowarskiej marka Żubr debiutuje w rankingu przeprowadzonym przez firmę konsultingową Brand Finance na 48. pozycji. 

    – Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że Żubr znalazł się w tak prestiżowym rankingu, wśród najcenniejszych marek na świecie. Udowadnia tym, że może być nie tylko numerem 1 w Polsce i wiodącą marką w Kompanii Piwowarskiej, ale również ważnym graczem na rynku światowym – skomentował Jacek Grabarczyk, Senior Brand Manager Żubra.

    Żubr jest najchętniej wybieranym przez konsumentów piwem w Polsce, z udziałem wolumenowym w rynku wynoszącym prawie 15% w 2023 r. W ubiegłym roku co 7 sprzedawane w naszym kraju piwo to był właśnie Żubr. W 2019 roku marka powołała Fundusz Żubra, którego misją jest działanie na rzecz ochrony zagrożonych gatunków w najcenniejszych przyrodniczo obszarach kraju oraz edukacja konsumentów w zakresie współodpowiedzialności za przyszłość polskiej przyrody. Wspólnie z partnerami prowadzone są działania na rzecz zachowania bioróżnorodności, a Żubr wspiera zarówno długofalowe inicjatywy na rzecz przyrody, jak i te, które wymagają szybkiego, doraźnego działania. Co roku na ten cel Kompania Piwowarska przeznacza milion złotych. 

    Kompania Piwowarska należy do Asahi Europe and International, które jest częścią Asahi Group Holdings. Marka piwa Asahi utrzymała 8. miejsce w zestawieniu Brand Finance Beers 50. Do koncernu należy również włoska marka Peroni, która w tegorocznym zestawieniu awansowała z 49 na 43 pozycję. 

    Ranking dostępny jest pod tym adresem.

    Wiodąca firma konsultingowa Brand Finance, zajmująca się wyceną marek, każdego roku poddaje testom 5 tysięcy największych marek i publikuje ponad 100 raportów, klasyfikując marki we wszystkich sektorach i krajach. 500 najcenniejszych i najsilniejszych globalnych marek na świecie zostało uwzględnionych w corocznym rankingu Brand Finance Global 500 2024. 

    Brand Finance z siedzibą w Londynie oferuje od blisko 30 lat usługi doradcze w zakresie wyceny wartości niematerialnych i prawnych marek, analizy zwrotu z inwestycji marketingowych, projektowania i zarządzania badaniami rynku, architektury marki i strategii pozycjonowania, a także doradztwa w zakresie licencjonowania marek. Ranking najcenniejszych i najsilniejszych polskich marek Brand Finance publikuje od 2020 roku. Firma posiada biura i przedstawicieli w ponad 25 krajach.
     

    Opublikowano: 16.05.2024

    Kontakt z biurem prasowym Kompanii Piwowarskiej

    Jakub Mazur
    Kierownik ds. relacji zewnętrznych

    t. +48 601 599 345
    e. biuro.prasowe@asahibeer.pl

    Jeśli chcesz podzielić się opinią o naszych piwach lub złożyć reklamację, skorzystaj z danych kontaktowych dostępnych na stronie kontakt.