Kompania Piwowarska

Aby wejść na stronę, potwierdź, że jesteś osobą pełnoletnią.

Niepoprawny format daty!

Ten serwis, jak alkohol, przeznaczony jest wyłącznie dla osób pełnoletnich.

Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
    W „Dniu bez śmiecenia” włącz postawę  przyjazną środowisku razem z Kompanią Piwowarską i Rekopol W „Dniu bez śmiecenia” włącz postawę  przyjazną środowisku razem z Kompanią Piwowarską i Rekopol

    W „Dniu bez śmiecenia” włącz postawę przyjazną środowisku razem z Kompanią Piwowarską i Rekopol

    11 maja br. przypada 14. edycja „Dnia bez śmiecenia”, inicjatywy zapoczątkowanej w 2007 roku przez młodzież z kilkunastu krajów w ramach Europejskiego Eko-Parlamentu Młodzieży. Do kampanii Organizacji Odzysku Opakowań Rekopol mającej na celu walkę z narastającą ilością śmieci, szczególnie tych niesegregowanych i nierecyklingowanych, przyłączyła się Kompania Piwowarska. Wspólnie przekonują, że czasem wystarczą proste zachowania by realnie pomóc środowisku.

    W ramach obchodów „Dnia bez śmiecenia” dla swoich pracowników lider rynku piwnego w Polsce przygotował konkursy edukacyjne dla dorosłych i dzieci związane z ekologią – minimalizowaniem odpadów i segregacją śmieci. Firma dostarcza też pracownikom, materiały edukacyjne w formie elektronicznej, takie jak na przykład 10 zasad ekokonsumenta. Ponadto, na swoim kanale na Facebooku, Kompania Piwowarska zachęca do udziału w konkursie #włączsiędogry, którego organizatorem jest Rekopol – Organizacja Odzysku Opakowań oraz do własnego konkursu edukacyjnego.

    W taki sposób, poprzez zachęcanie innych do aktywnego działania proekologicznego, Kompania Piwowarska pokazuje, że o środowisko można i powinno się dbać przez cały rok poprzez mniejsze i większe działania. Firma sama tak postępuje, wykorzystując możliwe dla niej sposoby. 

    Drugie życie butelki zwrotnej. Branża piwna, w której działa Kompania Piwowarska, jest obecnie jedyną w Polsce, która na szeroką skalę wykorzystuje opakowania zwrotne. Doskonale wpisuje się to w koncepcję ponownego wykorzystywania produktów i przez to zmniejsza negatywny wpływ na środowisko naturalne. Blisko połowa piw Kompanii Piwowarskiej dystrybuowanych jest w opakowaniach zwrotnych: w szklanych butelkach zwrotnych (taka butelka może zostać napełniona aż 20 razy zanim trafi do recyklingu) oraz w kegach. Z myślą o ochronie środowiska, w 2019 roku przy poznańskim browarze został otwarty także pierwszy punkt skupu butelek. Od sierpnia 2019 roku do marca 2020 (8 miesięcy) do punktu przyjęto około 1 mln butelek. Gdyby butelki zwrotne miały charakter bezzwrotnych, to odpadem stałoby się 965 mln butelek w 2019, co oznaczałoby około 315 tys. ton więcej szkła. 

    Recykling i kubki wielorazowego użytku. Podczas imprez masowych, na których obecna jest Kompania Piwowarska, aktywnie promowana jest wśród uczestników zabawy selektywna zbiórka odpadów w specjalnej Strefie Eko. Takim przykładem jest choćby festiwal Pol’and’Rock, podczas którego w ostatniej edycji, w 2019 roku, wspólnymi siłami udało się zebrać łącznie blisko 20 ton odpadów w tym ponad 1,5 tony aluminium oraz 1,1 tony plastiku. Dodatkowo, firma wprowadziła na imprezę na stałe również kubki wielorazowego użytku i kubki z plastiku pochodzącego w 100% z recyklingu. 

    Odpady. W 2019 roku Kompania Piwowarska poddała niemal wszystkie wytworzone w jej browarach produkty uboczne i odpady procesowi recyklingu (ponad 99%). 

    Innymi przykładami działań eko, które na co dzień firma wdraża w trosce o środowisko, jest stopniowe przechodzenie organizacji na fakturowanie elektroniczne czy rezygnacja z plastikowych butelek z wodą we wszystkich biurach firmy na rzecz filtrowanej wody z kranu.

    Podstawą strategii biznesowej Kompanii Piwowarskiej jest rozwój zrównoważony. Firma dba nie tylko o własny rozwój, ale także o partnerów biznesowych, lokalne społeczności i środowisko naturalne w tym zakresie. Segregacja oraz zmniejszanie ilości odpadów, ich odzysk i recykling, dbanie o najniższy poziom zużycia wody przy produkcji piwa, ograniczanie emisji gazów cieplarnianych, czy zmniejszenie zużycia energii – to tylko niektóre z proekologicznych postaw lidera rynku piwnego w Polsce. 

    Strategia zrównoważonego rozwoju firmy opiera się na czterech filarach: środowisko, społeczeństwo, odpowiedzialne wybory i odpowiedzialny biznes, i przyczynia się do wypełniania przez Kompanię Piwowarską 13. z 17-tu celów „Agendy 2030” ONZ.

    Opublikowano: 08.05.2020

    Kontakt z biurem prasowym Kompanii Piwowarskiej

    Jakub Mazur
    Kierownik ds. relacji zewnętrznych

    t. +48 601 599 345
    e. biuro.prasowe@asahibeer.pl

    Jeśli chcesz podzielić się opinią o naszych piwach lub złożyć reklamację, skorzystaj z danych kontaktowych dostępnych na stronie kontakt.