Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
Kompania Piwowarska

Aby wejść na stronę, potwierdź, że jesteś osobą pełnoletnią.

Niepoprawny format daty!

Ten serwis, jak alkohol, przeznaczony jest wyłącznie dla osób pełnoletnich.

Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
    Rekordowe wyniki kampanii edukacyjnej  z udziałem Piotra Fronczewskiego i Piha Rekordowe wyniki kampanii edukacyjnej  z udziałem Piotra Fronczewskiego i Piha
    Informacja Prasowa

    Rekordowe wyniki kampanii edukacyjnej z udziałem Piotra Fronczewskiego i Piha

    Kampania edukacyjna Kompanii Piwowarskiej „Alkohol i samochód – to się nie rymuje” z rekordowymi wynikami: 16,8 mln zasięgu i 3,2 mln zaangażowania. Założeniem kampanii było wprowadzenie innowacyjnej formy komunikacji, aby dotrzeć z przekazem do jak najszerszego grona odbiorców i wywołać jak największe zaangażowanie.

    Kompania Piwowarska i agencja marketingowa V&P w strategii komunikacji i koncepcji kreatywnej postawiły na koncept bazujący na najpopularniejszym w Polsce gatunku muzycznym jakim jest rap. Do współpracy zaproszono Piotra Fronczewskiego i Piha, którzy wspólnie z internautami stworzyli utwór z prostym przekazem – nie prowadź pojazdu po alkoholu. Do akcji zaproszono Stowarzyszenie Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego 

    – Tworzenie więzi, które mają znaczenie jest fundamentem naszej firmowej strategii. Zależy nam na budowaniu ich także w ramach działań związanych z promocją odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. W tym przypadku dotyczących prowadzenia pojazdów. Kampania „Alkohol i samochód – to się nie rymuje” to efekt zbiorowej pracy nie tylko naszej firmy, współpracującej agencji i zaproszonych gwiazd. To także dwa tysiące osób, które odpowiedziały na nią swoją kreatywnością i autentycznym zaangażowaniem w przeciwdziałanie nietrzeźwym na drogach. Wspólne zaangażowanie oraz ogromna liczba pozytywnych reakcji internautów cieszą nas najbardziej – mówi Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

    Kampanii towarzyszył konkurs, w którym uczestnicy przesyłali swoje frazy, którymi udowadniali, że alkohol i samochód się nie rymują, nie pasują do siebie – nie tylko w rymach, ale przede wszystkim w codziennym życiu. Z ponad 2 tysięcy zgłoszeń, wybrano najlepsze rymy, które stanowiły bazę do tekstu stworzonego przez Piha. W efekcie powstał 3 minutowy utwór rapowany przez Piotra Fronczewskiego i Piha. Podkład muzyczny skomponował Magiera.

    – Dobranie tak nieoczywistej pary ambasadorów, którzy rapowali utwór stworzony z rymów nadesłanych przez uczestników konkursu i postawienie w wideoklipie na ich autentyczną relację było strzałem w dziesiątkę. Wyniki akcji edukacyjnej przekroczyły zakładane przez nas cele o ponad 460% w przypadku zasięgu i ponad 210% w zaangażowaniu – o to nam chodziło: dotrzeć jak najszerzej z przekazem – dodaje Joanna Kownacka odpowiedzialna w V&P za koordynację całej kampanii.

    W przestrzeni internetowej kampania „Alkohol i samochód – to się nie rymuje” cieszyła się dużym zainteresowaniem – w social media Kompanii Piwowarskiej jej zasięg sięgnął 6 mln i 2 mln zaangażowania, na YouTube odnotowano ponad 200 tys. wyświetleń oraz blisko 100% pozytywnych komentarzy. Poza Youtube utwór będący zwieńczeniem kampanii jest dostępny w największych muzycznych serwisach streamingowych. 

    Kompania Piwowarska od lat konsekwentnie realizuje działania promujące umiarkowaną i odpowiedzialną konsumpcję alkoholu zwracając w ten sposób uwagę konsumentów na ważne kwestie społeczne i środowiskowe. Firma inicjuje lub angażuje się w liczne aktywności takie jak m.in. Strefy Sprawdź Promile podczas największych festiwali muzycznych w Polsce, kampanię FASOFF skierowaną do kobiet w ciąży i ich otoczenia. Jest autorem wirtualnego kalkulatora Sprawdź Promile do pomiaru poziomu alkoholu w organizmie, prowadzi serwisu wiedzy o alkoholu i jego wpływie na organizm i zachowanie człowieka: abcalkoholu.pl. 

    Opublikowano: 28.11.2022