Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
Kompania Piwowarska

Aby wejść na stronę, potwierdź, że jesteś osobą pełnoletnią.

Niepoprawny format daty!

Ten serwis, jak alkohol, przeznaczony jest wyłącznie dla osób pełnoletnich.

Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
Nasza witryna stosuje pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Jeżeli nie akceptują Państwo Polityki, prosimy o niekorzystanie z naszej witryny.
wstecz
22.10.2018

Raport CSR Kompanii Piwowarskiej z główną nagrodą jury dziennikarskiego tegorocznej edycji konkursu „Raporty Społeczne”

Najnowszy raport CSR Kompanii Piwowarskiej zdobył główną nagrodę jury dziennikarskiego
w 12. edycji prestiżowego konkursu „Raporty Społeczne” organizowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firmę Deloitte. Dziennikarze nagrodzili Kompanię Piwowarską za konsekwentne i kompleksowe podejście do raportowania postępów firmy w zakresie realizowania strategii zrównoważonego rozwoju, uwzględniające wpływ jej działalności na polską gospodarkę. 

Podczas gali, która odbyła się 19 października br. w Warszawie, ogłoszono wyniki tegorocznej edycji konkursu „Raporty Społeczne” i wręczono nagrody jego laureatom. Główna nagroda jury dziennikarskiego trafiła do Kompanii Piwowarskiej, która już po raz siódmy znalazła się w gronie firm, które zostały docenione przez kapitułę konkursu za sposób raportowania swoich działań CSR. Zdobyte wyróżnienie jest tym cenniejsze, że sprawozdanie KP jest jedynym przygotowanym przez firmę z branży FMCG (produktów szybkorotujących), które otrzymało w tym roku nagrodę.

- Gdybym miał wymienić wszystkich autorów tego sukcesu, musiałbym wymienić imiona ponad 2700 pracowników Kompanii Piwowarskiej, którzy w codziennej pracy potrafią łączyć realizację biznesowych celów firmy z realizacją strategii zrównoważonego rozwoju – mówi Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs
i zrównoważonego rozwoju, który w imieniu KP odbierał nagrodę. – Wyniki, które prezentujemy w raporcie, to suma konsekwentnie stawianych kroków, które razem czynią znaczącą zmianę. Cieszy nas, że ta konsekwencja została doceniona przez jury, podobnie jak przedstawienie wkładu Kompanii Piwowarskiej
w polską gospodarkę –
dodaje. 

Najnowszy, dziesiąty z kolei raport CSR Kompanii Piwowarskiej oprócz informacji dotyczących postępów
w pięciu najważniejszych dla firmy obszarach tj. rozwój biznesu i społeczności, odpowiedzialne spożycie, oszczędzanie wody, czyste środowisko oraz wydajne i przyjazne uprawy, zawiera dodatkowe dane. Prezentują one wpływ działalności firmy na gospodarkę kraju w kluczowych obszarach, takich jak np. rynek pracy czy dochody do budżetu państwa. 

Z szacunków firmy Deloitte wynika, że działalność Kompanii Piwowarskiej daje utrzymanie prawie 45 tys. osób, z czego niewiele ponad 2700 etatów przypada na pracowników KP, zaś pozostałe 42 tys. stanowią miejsca pracy w sektorach gospodarki powiązanych z piwowarstwem. Najwięcej z nich tworzonych jest
w handlu (16,4 tys.) oraz branży HoReCa (7,5 tys.). W ubiegłym roku firma kupiła od rodzimych dostawców aż 88 proc. wszystkich surowców, materiałów i usług, wydając na nie 1,5 mld zł. Te pieniądze zasiliły między innymi budżety małych i średnich przedsiębiorstw. Działalność biznesowa Kompanii Piwowarskiej przynosi dochody nie tylko jej partnerom, ale także sektorowi finansów publicznych. Jak wynika z obliczeń Deloitte, w 2017 r. budżet państwa uzyskał dzięki Kompanii Piwowarskiej i branżom powiązanym 3,6 mld złotych z tytułu podatków i opłat. Na wspomnianą kwotę złożyły się wpływy z akcyzy i podatku VAT od produkcji i sprzedaży piwa (2,81 mld zł) oraz podatki związane z wynagrodzeniami, od osób prawnych, środowiskowe i inne (760 mln zł).

O konkursie „Raporty Społeczne”

Plebiscyt, którego głównym organizatorem jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu, już od 2007 roku nagradza najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Tym samym  upowszechnia ideę odpowiedzialnego biznesu (CSR), zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska i zaangażowania społecznego, zwraca uwagę na znaczenie raportowania pozafinansowego, wskazuje dobre praktyki w tym zakresie, wreszcie przyczynia się do transparentności działań organizacji i podejmowania dialogu
z interesariuszami.

Do 12. edycji konkursu „Raporty Społeczne” zgłoszono 49 sprawozdań, w tym 12 raportów zintegrowanych
i 4 oświadczenie niefinansowe. Aż 22 organizacje uczestniczyły w konkursie po raz pierwszy. Nagrody przyznano w 8 kategoriach. Jury eksperckie wyłoniło laureatów nagrody za raport zintegrowany, raport społeczny, raport organizacji pozabiznesowej oraz przyznało wyróżnienia. Ponadto zwycięzców wskazało także jury dziennikarskie, Minister Inwestycji i Rozwoju, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie oraz internauci.