Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
Kompania Piwowarska

Aby wejść na stronę, potwierdź, że jesteś osobą pełnoletnią.

Niepoprawny format daty!

Ten serwis, jak alkohol, przeznaczony jest wyłącznie dla osób pełnoletnich.

Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
Nasza witryna stosuje pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Jeżeli nie akceptują Państwo Polityki, prosimy o niekorzystanie z naszej witryny.
wstecz
13.12.2019

Piwna Akademia Książęcego i Akademia Czeskiego Servingu – mistrzowie kultury piwnej wyłonieni!

9 i 10 grudnia br. w Warszawie odbyły się finały Piwnej Akademii Książęcego i Akademii Czeskiego Servingu – programów szkoleniowych Kompanii Piwowarskiej dla lokali gastronomicznych. Tytuł mistrza czeskich sposobów serwowania trafił do restauracji Ceška z Wrocławia, zaś największą znajomością Książęcego wykazały się Zakąski i Napitki z Buska-Zdroju.

Kompania Piwowarska od lat zajmuje się szerzeniem kultury piwnej w gastronomii, angażując w to swoje marki premium. Piwna Akademia Książęcego, której uczestnicy poznają specyfikę kolekcji specjalności, sposoby serwowania i zasady łączenia piwa z daniami, właśnie zakończyła swoją trzecią edycję. Natomiast Akademia Czeskiego Servingu to projekt, który skupia się na kulturze piwnej naszych południowych sąsiadów. Przez osiem lat był poświęcony marce Pilsner Urquell, a w tym roku, pod nową nazwą, został rozszerzony o piwo Kozel. Od startu programów tajniki serwowania piwa na sposób czeski poznało łącznie ponad 2000 osób, zaś w warsztatach Książęcego wzięło udział niemal 1200 kelnerów i barmanów.

Dążymy do tego, by poprzez profesjonalne szkolenia nieustannie podnosić kompetencje pracowników pubów, klubów i restauracji, w których serwowane są nasze piwa. Dzięki naszym akademiom obsługa może rozwijać swoje umiejętności i poszerzać wiedzę o piwie, na czym zyskuje i sam lokal, i jego goście. My zaś mamy pewność, że piwo jest w dobrych rękach – mówi Adam Samorek, Dyrektor Trade Marketingu w Kompanii Piwowarskiej.

O tytuł zwycięzcy Piwnej Akademii Książęcego w finale walczyło 15 osób, w tym 11 pań. Uczestnicy musieli wykazać się wiedzą o piwie, szczególnie o kolekcji specjalności, oraz umiejętnością rozpoznawania wariantów podczas ślepych testów. Za tę część konkursu odpowiedzialny był Maciej Chołdrych, piwoznawca i sensoryk. Z kolei Jakub Wolski, szef kuchni i półfinalista Hell’s Kitchen, zadbał o konkurencję dotyczącą food pairingu. Rywalizacja była tak zacięta, że konieczna była dogrywka, w której zmierzyły się trzy panie. Na najwyższym stopniu podium stanęła Joanna Bławat z restauracji Zakąski i Napitki w Busku-Zdroju. W ramach nagrody głównej otrzymała 5 tys. zł oraz szkolenie dla całej załogi lokalu. Za zajęcie II i III miejsca przyznano nagrody w wysokości odpowiednio 2,5 tys. oraz 1 tys. zł.

To była najlepsza jak dotąd edycja Piwnej Akademii Książęcego. Uczestnicy prezentowali bardzo wysoki poziom, co było widoczne i w teście wiedzy, i podczas wcale niełatwych blind testów. Tak duża reprezentacja płci pięknej w konkursie to nowość i zdecydowanie pozytywny trend – pokazuje, że w Polsce kultura piwna ma także kobiece oblicze – komentuje Maciej Chołdrych.

Dzień później, w finale Akademii Czeskiego Servingu proporcje były już nieco inne – wśród 14 uczestników znalazło się 6 pań. Na tym etapie liczyły się głównie umiejętności praktyczne, dlatego składał się on z konkurencji serwowania na sposób czeski, autoprezentacji (będącej największym wyzwaniem dla finalistów) oraz testów sensorycznych, polegających na rozpoznawaniu wad w piwie. Mistrzem czeskich sposobów serwowania został Piotr Kirszanek z restauracji Ceška z Wrocławia. Zajęcie I, II i III miejsca było premiowane nagrodami pieniężnymi w wysokości odpowiednio 5 tys., 2,5 tys. i 1 tys. zł oraz zaproszeniem do udziału w prestiżowym szkoleniu Brewery Tapster w Pilźnie.

Mówi się, że piwowar piwo warzy, ale to barman je tworzy – dlatego dla nas zawsze najważniejsza jest jakość. Co roku zwieńczeniem procesu szkoleń jest finał, w którym wyławiamy największe talenty. Najlepsza trójka tegorocznych zmagań pojedzie do Pilzna, gdzie staną się naszymi ambasadorami, strażnikami jakości – tłumaczy Sławomir Fridel, Ambasador Pilsner Urquell w Kompanii Piwowarskiej.