Kompania Piwowarska

Aby wejść na stronę, potwierdź, że jesteś osobą pełnoletnią.

Niepoprawny format daty!

Ten serwis, jak alkohol, przeznaczony jest wyłącznie dla osób pełnoletnich.

Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
    Nie wierz w bajki. Nie pij w ciąży! Ruszyła trzecia edycja kampanii społecznej FASOFF Nie wierz w bajki. Nie pij w ciąży! Ruszyła trzecia edycja kampanii społecznej FASOFF

    Nie wierz w bajki. Nie pij w ciąży! Ruszyła trzecia edycja kampanii społecznej FASOFF

    9 września przypada Światowy Dzień Świadomości FAS (Alkoholowy Zespół Płodowy), który ma przypominać przyszłym matkom o skutkach picia alkoholu w ciąży. Tego dnia Fundacja „Dom w Łodzi” we współpracy z Kompanią Piwowarską rozpoczynają trzecią edycję kampanii społecznej pod nazwą FASOFF, tym razem w formule mrocznych bajek. 

    FAS (ang. fetal alcohol syndrome) to charakterystyczny wzorzec psychicznych i fizycznych wad wrodzonych występujących u dzieci matek pijących alkohol w czasie ciąży. Zaburzenia te mogą się ujawnić nawet po latach od narodzin dziecka. Zakres i nasilenie nieprawidłowości mogą się znacznie różnić w zależności od przypadku i obejmować m.in. opóźnienia wzrostu przed i po urodzeniu, wady rozwojowe czaszki i okolicy twarzy, nieprawidłowości w mózgu, a także dodatkowe zaburzenia fizyczne. FAS może być również związany z różnym stopniem upośledzenia umysłowego, zaburzeniami uczenia się i problemami behawioralnymi. 

    – Płodowy zespół alkoholowy to dla dziecka dramat. To bilet do świata traum, niepowodzeń, frustracji i społecznego odtrącenia. Otaczamy opieką dzieci z FAS i wiemy, że mimo naszych największych starań, mimo wysiłków specjalistów, wsparcia terapeutów i leków – nigdy nie uda się zniwelować spustoszeń, jakie w życiu płodowym wywołał alkohol. Dlatego musimy robić wszystko co w naszej mocy, by raz na zawsze obalić wszystkie mity dotyczące picia alkoholu w ciąży. A przekaz musi dotrzeć nie tylko do przyszłych mam, ale także do ich otoczenia – mówi Jolanta Bobińska, założycielka i prezes domu dziecka dla dzieci chorych Fundacji „Dom w Łodzi”. 

    Trzecia edycja kampanii

    Aby uzyskać jak największy zasięg komunikatów kampanii organizatorzy, z pomocą influencerów, ponownie zaangażowali w nią społeczność internetową. Rolą ambasadorów jest zamieszczenie na swoim profilu w mediach społecznościowych zdjęcia z odwróconym kieliszkiem i oznaczeniem #FASOFF! Na potrzeby tegorocznej kampanii wyprodukowano kilka spotów, w konwencji mrocznych bajek, obalających mity na temat picia alkoholu w ciąży. Po raz kolejny partnerem kampanii FASOFF jest Kompania Piwowarska, lider rynku piwowarskiego w Polsce, która od lat realizuje projekty promujące odpowiedzialną konsumpcję alkoholu. W swoich działaniach firma przestrzega przede wszystkim przed spożywaniem alkoholu przez nieletnich i kobiety w ciąży oraz kierowaniem pojazdami pod wpływem alkoholu.    

    Z badań PARPA (Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych) wynika, że aż 30% kobiet przyznaje się do picia alkoholu w ciąży. Kampania „Nie wierz w bajki, bądź FASOFF” przestrzega przed spożywaniem alkoholu w ciąży, nawet w niewielkich ilościach.  

    – Niestety cały czas powszechne są mity, takie jak: „trochę alkoholu nie zaszkodzi”, „w pierwszych miesiącach ciąży dziecko jest chronione", „FAS można wyleczyć". Czas najwyższy, aby włożyć je ostatecznie między bajki. Wierzymy, że i tym razem uda się nam nagłośnić ten ważny problem społeczny i uchronić wiele dzieci przed dramatem FAS – mówi Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. programów zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

    Za pomysłem i realizacją kampanii po raz trzeci stoi MOSQI.TO 

    Informacje o FAS i kampanii są dostępne na stronie: www.fasoff.pl

    Wcześniejsze edycje projektu FASOFF zdobyły wiele nagród i wyróżnień, w tym Digital Communication Awards 2020 w kategorii CSR Communication.
     

    Opublikowano: 09.09.2021

    Kontakt z biurem prasowym Kompanii Piwowarskiej

    Jakub Mazur
    Kierownik ds. relacji zewnętrznych

    t. +48 601 599 345
    e. biuro.prasowe@asahibeer.pl

    Jeśli chcesz podzielić się opinią o naszych piwach lub złożyć reklamację, skorzystaj z danych kontaktowych dostępnych na stronie kontakt.