Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
Kompania Piwowarska

Aby wejść na stronę, potwierdź, że jesteś osobą pełnoletnią.

Niepoprawny format daty!

Ten serwis, jak alkohol, przeznaczony jest wyłącznie dla osób pełnoletnich.

Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
Nasza witryna stosuje pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Jeżeli nie akceptują Państwo Polityki, prosimy o niekorzystanie z naszej witryny.
wstecz
27.09.2017

Kompania Piwowarska podsumowuje trzecią edycję strefy mobilnej Sprawdź Promile

Z początkiem jesieni dobiegł końca sezon aktywności strefy mobilnej Sprawdź Promile. Podczas letnich miesięcy odwiedziła ona 10 imprez plenerowych i przemierzyła całą Polskę, pokonując tysiące kilometrów. Jednak przeprowadzone w strefie kontrole trzeźwości można liczyć wręcz w dziesiątkach tysięcy – Sprawdź Promile pobiła bowiem w tym roku kolejny rekord frekwencji.

Od 2015 roku na imprezach sponsorowanych przez marki Kompanii Piwowarskiej pojawia się strefa Sprawdź Promile. Jej nazwa mówi sama za siebie: przede wszystkim można w niej sprawdzić stan swojej trzeźwości profesjonalnym alkomatem – takim, jakiego używa Policja. W minionym sezonie uczestnicy dziesięciu wydarzeń plenerowych skorzystali z tej możliwości prawie 75 tys. razy, czyli o ponad 50% więcej niż rok temu.

Wizyta w strefie Sprawdź Promile daje także szansę poznania ciekawych faktów na temat tego, jak alkohol działa na ludzki organizm, a nawet doświadczenia dość niezwykłych przeżyć. Mianowicie można przekonać się, jak procenty zmieniają postrzeganie świata i zaburzają reakcje – a to wszystko bez konieczności wypicia choćby kropli alkoholu. Ten trick jest możliwy dzięki zastosowaniu specjalnych okularów – alkogogli.

Goście strefy Sprawdź Promile wyposażeni w alkogogle układają klocki, jeżdżą na symulatorach i pokonują slalom w drodze do drzwi zamkniętych na klucz, a następnie próbują je otworzyć. Tego lata we wspomnianych aktywnościach łącznie wzięło udział ponad 15 tys. osób, co oznacza poprawę ubiegłorocznego wyniku o ponad 25%. Te zadania mają uświadomić im, że alkohol spożywany w sposób nieodpowiedzialny – bez umiaru – potrafi skomplikować nawet najprostsze czynności i że nie wolno wsiadać za kierownicę choćby po najmniejszej ilości alkoholu. Alkogogle to doskonały sposób na edukowanie poprzez doświadczenie, a nie teoretyczne pogadanki.

Tam, gdzie zainteresowanie kontrolą trzeźwości jest największe, np. na Przystanku Woodstock, który gromadzi co roku kilkusettysięczną publiczność, KP stara się zapraszać do współpracy partnerów. Jednym z nich jest dostawca alkomatów – firma Promiler. Podczas Przystanku Woodstock badania alkomatami są realizowane we współpracy z Policją.

- Kontrola alkomatem, zwłaszcza w sytuacji imprez kilkudniowych, na które uczestnicy przyjeżdżają własnymi samochodami, to – jak pokazują trzy lata strefy Sprawdź Promile – bardzo pożyteczna inicjatywa. Niekiedy w naszych punktach mamy kolejki chętnych. Ludzie chcą wracać bezpiecznie, czyli trzeźwo, do domów, a my im w tym pomagamy – mówi Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. polityk alkoholowych w Kompanii Piwowarskiej.

Strefa Sprawdź Promile odwiedza wydarzenia o rozmaitym profilu i grupach odbiorców – zarówno imprezy muzyczne, typowe wielotysięczne biesiady piwne, pikniki lotnicze, jak i imprezy disco polo. Jest wszędzie tam, gdzie KP widzi szansę dotarcia z przekazem „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” do rzeszy osób; gdzie pojawiają się tysiące samochodów i kierowców, którzy po dobrej zabawie powinni bezpiecznie dla siebie i innych użytkowników dróg wrócić do domów. Sezon 2017 strefa Sprawdź Promile rozpoczęła na Kortowiadzie (17-21.05) – wielkim święcie studentów w Olsztynie – a zakończyła podczas Dnia Bezpieczeństwa w Tychach (09.09). Jak dotąd w czasie trzech edycji była obecna na 28 imprezach w różnych rejonach Polski.

Co ważne, Kompania Piwowarska wciela w życie ideę odpowiedzialnej konsumpcji nie tylko na terenie swojej strefy mobilnej, ale także za pośrednictwem sprzedawców piwa. Przed każdą imprezą  organizuje szkolenia z zasad odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu dla osób obsługujących nalewaki z piwem – tym roku przeszkolonych w ten sposób zostało 653 sprzedawców.

Kompania Piwowarska podsumowuje trzecią edycję strefy mobilnej Sprawdź Promile