Kompania Piwowarska

Aby wejść na stronę, potwierdź, że jesteś osobą pełnoletnią.

Niepoprawny format daty!

Ten serwis, jak alkohol, przeznaczony jest wyłącznie dla osób pełnoletnich.

Alkohol. Tylko dla pełnoletnich
    Jak wspierać kobiety we współczesnym świecie? Kompania Piwowarska dla Stowarzyszenia „Kobiety w Centrum” Jak wspierać kobiety we współczesnym świecie? Kompania Piwowarska dla Stowarzyszenia „Kobiety w Centrum”

    Jak wspierać kobiety we współczesnym świecie? Kompania Piwowarska dla Stowarzyszenia „Kobiety w Centrum”

    Kompania Piwowarska wspiera stowarzyszenie „Kobiety w Centrum” w organizacji cyklu warsztatów i wykładów pod hasłem „Jestem silna i…” odbywających się w 9 regionach kraju. Ich celem jest rozwój kompetencji zawodowych i budowanie pewności siebie kobiet z mniejszych miejscowości. Szkolenia i kursy prowadzić będą doświadczone specjalistki, w tym psycholożki, przedsiębiorczynie czy ekspertki od bankowości.

    „Tworzenie więzi, które mają znaczenie” to cel nadrzędny działań strategicznych Kompanii Piwowarskiej, w ramach których jednym z najważniejszych obszarów jest zapewnienie społeczeństwu pozytywnie włączających doświadczeń. W tym zakresie lider rynku piwa w Polsce stawia na równość i różnorodność w swojej organizacji poprzez m.in. dążenie do równego udziału kobiet i mężczyzn na wyższych stanowiskach kierowniczych czy, aktywne wspieranie kobiet w ich rozwoju zawodowym. Firma działa również we współpracy z innymi organizacjami, które realizują te same wartości.

    – W Kompanii Piwowarskiej szanujemy to, że jesteśmy różni wyznając zasadę, że różnice są siłą napędową innowacji i zwiększają kreatywność. Budujemy kulturę organizacji w taki sposób, żeby było w niej miejsce dla każdego bez względu na płeć, wiek, narodowość czy wyznanie. Działalność Stowarzyszenia „Kobiety w Centrum” idealnie wpisuje się w nasze cele i podejście, które mają łamać polskie stereotypy. Dzięki naszemu wsparciu finansowemu stowarzyszenie będzie mogło zrealizować cykl warsztatów i wykładów dla kobiet w bieżącym roku – komentuje Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektorka ds. korporacyjnych.

    Działalność „Kobiety w Centrum” jest odpowiedzią na zapotrzebowanie kobiet mieszkających, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach. Jej celem jest rozwój, budowanie świadomości oraz pewności siebie kobiet we współczesnym świecie. W programie „Jestem silna i…”, którego jednym z elementów jest 25 spotkań o szerokiej tematyce: od emisji głosu, budowania marki osobistej i negocjacji, poprzez prowadzenie finansów, aktywności w social media aż do dbania o swój dobrostan. Cykl spotkań w okresie luty – październik 2024 r. poprowadzą mentorki i specjaliści, którzy z pasją i zaangażowaniem podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Odbędą się one w 9 województwach: mazowieckim, łódzkim, lubuskim, lubelskim, świętokrzyskim, podkarpackim, podlaskim, kujawsko-pomorskim oraz warmińsko-mazurskim. Szczegółowe informacje o programie i harmonogram spotkań znajduje się na stronie www.kobietywcentrum.org.pl .

    – Naszą misją jest wspieranie kobiet w taki sposób, żeby nie musiały rezygnować z niczego, dlatego, że są kobietami. Chcemy podczas spotkań wyposażyć je zarówno w konkretną wiedzę, jak i umiejętności praktyczne. Zależy nam, na tym, żeby uczestniczki nabrały pewności siebie w życiu, w pracy, w biznesie, dostrzegły drzemiący w nich potencjał, jego moc i zaczęły w pełni, świadomie korzystać ze swoich zasobów. W ostatnim projekcie, który trwał od września 2022 r. do czerwca 2023 r. wsparliśmy 1000 kobiet podczas 17 spotkań – mówi Magdalena Sobkowiak-Czarnecka, prezeska stowarzyszenia Kobiety w Centrum.

    Stowarzyszenie „Kobiety w Centrum” działa od czerwca 2021 r. Zajmuje się wspieraniem i rozwijaniem niezależności i solidarności kobiet. Inicjatywy stowarzyszenia mają na celu zwiększanie roli oraz liczby kobiet w życiu publicznym, politycznym jak i gospodarczym. Stowarzyszenie współpracuje z Rzecznikiem Praw Obywatelskich, Komisja Europejską oraz fundacjami Onkocafe, Saystop oraz z lokalnymi samorządami. Więcej na temat organizacji znajduje się w linku: https://kobietywcentrum.org.pl/

    Kompania Piwowarska jako jedna z pierwszych firm w Polsce, podpisała w 2012 r. Kartę Różnorodności. Jest to międzynarodowa inicjatywa realizowana w 26 krajach Unii Europejskiej. W firmie działa też zespół DE&I (diversity, equity and inclusion) dzięki któremu firma zrealizowała m.in. szkolenie dla menedżerów poświęcone przeciwdziałaniu uprzedzeniom na etapie rozmów rekrutacyjnych – ukończyło je 100% kadry managerskiej, szkolenie skierowane głównie dla kobiet, które są mniejszością w swoim dziale, w temacie zarządzania swoją karierą. W ramach edukacji inkluzywności w 2023 r. około 700 osób z pionu komercyjnego przeszły przez warsztaty efektywności zespołowej w oparciu o metodę Insights Discovey. Firma współpracuje też z LEAD Network podejmując praktyczne inicjatywy na rzecz równości płci. W 2023 r. 35 menedżerów lidera rynku piwa ukończyło program Inclusive Leadership. Firma poddała się po raz kolejny samoocenie LEAD osiągając poziom 4 w skali 5 stopniowej.

    W zeszłym roku z okazji Dnia Kobiet w browarach Kompanii Piwowarskiej zorganizowano spotkania pt. „Kobieca strona browaru”, skierowane do studentek, w których uczestniczyło ponad 120 osób. Mają one na celu przybliżyć pracę kobiet na stanowiskach kierowniczych w działach związanych z techniką, inżynierią, sprzedażą oraz logistyką. W tym roku w dniach 11-14 marca zaplanowano specjalne webinary dotyczące kluczowych kompetencji i umiejętnościach poszukiwanych na rynku pracy. Link do rejestracji na wydarzenia online znajduje się tutaj.

    Opublikowano: 08.03.2024