Z myślą o przyszłości
Budujemy przyszłość, z której możemy być dumni
Prowadzenie biznesu w sposób odpowiedzialny, w którym cele biznesowe są zrównoważone z celami społecznymi i ekologicznymi - taka idea przyświeca nowej strategii Kompanii Piwowarskiej, pod nazwą „Nasze Zobowiązania 2030”. Jako lider branży piwnej w Polsce stawiamy na zrównoważony rozwój, myśląc o przyszłości nie tylko swojej, ale i kolejnych pokoleń. Realizujemy przy tym cele Agendy 2030 Organizacji Narodów Zjednoczonych.
Strategia
Główne filary naszej strategii
Planeta, ludzie, portfolio i profit - to cztery filary strategii "Nasze zobowiązania 2030". Szczególny nacisk w obszarze zrównoważonego rozwoju kładziemy na dwa obszary - ludzie i planeta, w ramach których mamy wyznaczone konkretne cele do osiągnięcia do 2030 roku.




-
Neutralność węglowa
Zielona energia elektryczna w naszych browarach do 2021 roku
-
Woda
2,75 litra wody na litr piwa do 2025 roku
-
Opakowania w obiegu zamkniętym
100% opakowań wielokrotnego użytku lub recyklingowalnych do 2030 roku


-
zrównoważone zakupy
100% składników pozyskiwanych w sposób zrównoważony
-
odpowiedzialne wybory
20% udziału produktów bezalkoholowych w portfolio do 2030 roku
-
integracja i zdrowie
Połowa kobiet wśród osób na wyższych stanowiskach zarządzających do 2030 roku
Działania
Wybrane działania Kompanii Piwowarskiej w obszarze zrównoważonego rozwoju
neutralność węglowa
100%
Planujemy do 2030 roku osiągnąć neutralność węglową, zarówno w browarach, jak i wśród partnerów biznesowych i dostawców. Już w 2021 roku nasze browary będą zasilane w 100% energią elektryczną pochodzącą z wiatru, dzięki czemu obniżymy o 66% emisję CO2 z browarów, w stosunku do roku 2019 roku.

Zużycie wody
2,63l
Zobowiązujemy się do zużywania poniżej 3 litrów wody na litr uwarzonego piwa w każdym z naszych browarów. Browary Kompanii Piwowarskiej są w czołówce branży jeśli chodzi o zużycie wody w produkcji piwa. Już w tej chwili zużywamy jedynie 2,63l na 1l piwa.
odpowiedzialne wybory
Bez alkoholu
Planujemy osiągnąć 20% udział napojów bezalkoholowych w naszym portfolio do 2030. Będziemy kontynuować i poszerzać działania w zakresie odpowiedzialnego marketingu naszych produktów oraz promowania odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu i przeciwdziałania sięganiu po niego przez kierowców, nieletnich i kobiety w ciąży.
opakowania w obiegu zamkniętym
100%
Opakowania są niezbędne do zabezpieczenia najwyższej jakości piwa, które dostarczamy naszym konsumentom. Chcemy budować przyszłość, w której sprzedajemy nasze produkty w opakowaniach całkowicie spełniających zasady obiegu zamkniętego. Wszystkie nasze opakowania mogą podlegać recyklingowi. Obecnie w KP niemal połowa naszego piwa trafia do konsumentów w opakowaniach wielokrotnego użytku: butelkach szklanych oraz beczkach typu KEG. Z kolei 46% naszych produktów sprzedajemy w puszkach aluminiowych, które niemal w 50% pochodzą z materiału z recyklingu.