Andrew HighcockPrezes ZarząduKompania Piwowarska

Andrew Highcock
Prezes Zarządu
Kompania Piwowarska

Mam przyjemność zaprezentować raport, który po raz pierwszy pokazuje wyniki Kompanii Piwowarskiej w odniesieniu do nowej strategii zrównoważonego rozwoju „Postaw na piwo”. Raport ilustruje bardziej zaawansowaną koncepcję bazującą na przekonaniu, że rozwój naszej firmy w znacznym stopniu zależy od kondycji społeczności, rozwoju gospodarki i odpowiedzialnego wykorzystania zasobów naturalnych. Zagadnienia te włączyliśmy w swą działalność, ustalając pięć źródeł wzrostu, którymi są: rozwój biznesu i społeczności, odpowiedzialne spożycie, oszczędzanie wody, czyste środowisko oraz wydajne i przyjazne uprawy. Owe źródła wzrostu nazywamy „wspólnymi”, ponieważ z zagrożeniami jesteśmy w stanie radzić sobie tylko we współpracy z partnerami, którzy doświadczają tego samego ryzyka. Współdziałając ze społecznościami lokalnymi, dostawcami, władzami, konsumentami i innymi zainteresowanymi stronami, możemy wykorzystać wspólne możliwości dla dobra ogółu. Jesteśmy głęboko przekonani, że stawiając strategię „Postaw na piwo” w centrum naszych działań, zabezpieczamy sobie długofalowy sukces oraz wprowadzamy zrównoważone i wymierne zmiany na rzecz społeczności i ekosystemów, w których działamy.

Kompania Piwowarska jest częścią SABMiller, jednego z największych na świecie producentów piwa i korzysta z jego międzynarodowej skali oraz wiedzy. Jednocześnie piwo pozostaje jednym z najbardziej lokalnych produktów konsumenckich. Nasze wysokiej jakości piwa produkowane są lokalnie, w trzech browarach na terenie Polski, dzięki pasji lokalnych pracowników, z wykorzystaniem lokalnych zasobów wody i z myślą o lokalnych konsumentach. Wkład Kompanii Piwowarskiej w polską gospodarkę jest znaczący, gdyż dzięki produkcji i sprzedaży naszych piw zatrudnienie ma 60 tys. osób, a do budżetu państwa wpływa około 4 mld zł.

Zrównoważony rozwój biznesu to proces ciągłego doskonalenia, obejmujący rozsądne zarządzanie ludźmi i środowiskiem. Obecnie społeczeństwo stoi przed rosnącymi wyzwaniami obejmującymi zmiany klimatyczne, niedobory wody, szkody wiązane z konsumpcją alkoholu, nierówność dochodów i ubóstwo. Dzięki swemu zasięgowi i zasobom, powiązaniom w łańcuchu dostaw i relacjom z konsumentami Kompania Piwowarska może i musi odgrywać ważną rolę w rozwiązywaniu tych złożonych problemów.

W objętym raportem okresie wśród największych osiągnięć w obszarze zrównoważonego rozwoju powinniśmy wskazać poziom efektywności zużycia wody, który wynosi 2,85 hl/hl i należy do najlepszych wyników w browarach grupy SABMiller oraz z pewnością do jednych z najlepszych wśród browarów na świecie. Naszą troską jest zapewnienie sobie i lokalnym społecznościom bezpiecznych źródeł wody.

Nasz rozwój w przyszłości zależy od tego, jakie możliwości przetrwania na rynku oraz rozwoju będą mieli detaliści, dystrybutorzy, dostawcy i rolnicy. Poprzez szkolenie detalistów w rozwoju kategorii, doskonaleniu działalności gospodarczej i odpowiedzialnej sprzedaży do 2020 r. chcemy realizować ambitny cel zakładający poprawę źródeł utrzymania 13,5 tys. drobnych detalistów w Polsce. W okresie objętym raportem wsparliśmy 3933 małych przedsiębiorstw.

Kolejnym obszarem, na którym skupiamy uwagę, jest zwiększenie odsetka kobiet na stanowiskach kierowniczych – zdołaliśmy już w tym zakresie przekroczyć poziom 30 proc., co stanowi bardzo dobry wynik. Przywiązujemy też większą wagę do zdrowego trybu życia naszych pracowników, wprowadzamy do zakładowych stołówek zdrową żywność, uświadamiamy pracowników w zakresie opieki medycznej i zachęcamy do aktywności sportowej.

Europejskie jury konkursu SABMiller „The Mackay Awards” uznało dwa z naszych programów za najlepsze inicjatywy w obszarze zrównoważonego rozwoju. Innowacyjne rozwiązania w obszarze floty samochodowej, dzięki którym zmniejszono emisję CO2, a także obejmujący szereg krajów program edukacyjny mówiący o zagrożeniach, jakie niesie picie alkoholu w czasie ciąży, to przykłady najlepszych praktyk godnych naśladowania przez inne kraje. W celu promowania odpowiedzialnego spożycia alkoholu zamierzamy dotrzeć do wszystkich konsumentów naszych piw ze skuteczną komunikacją własną lub poprzez współpracę z partnerami i prowadzimy szereg programów, które pozwolą nam zrealizować ten cel.

Wyniki osiągnięte przez Kompanię Piwowarską w roku finansowym zakończonym 31 marca 2015 r. pokazały doskonałe podstawy do dalszego rozwoju. Aby chronić i rozwijać firmę, musimy wzmocnić wkład na rzecz lokalnych społeczności. Musimy też rozwinąć przyjętą koncepcję partnerskiej współpracy, która pozwoli nam spełnić oczekiwania wszystkich zainteresowanych.

KIM JESTEŚMY?

Ludźmi, których łączy pasja do warzenia piwa i duma z naszych osiągnięć

Z czego jesteśmy najbardziej dumni?

  • 2985 pracownikówAmbasadorów Piwa
  • 3 wspaniałe browaryPoznań, Tychy, Białystok
  • 2 najczęściej wybierane marki przez polskich piwoszyŻubr i Tyskie
  • 4 mld złwpływ ekonomiczny KP na Polskę
  • 60 tys. miejsc pracydzięki produkcji i sprzedaży piwa KP
  • 500 tys. złsuma łącznego zaangażowania społecznego

Kompania Piwowarska skupia trzy browary o wieloletniej historii: Tyskie Browary Książęce (rok założenia 1629), Browar Dojlidy w Białymstoku (1768) i Lech Browary Wielkopolski w Poznaniu (1895). To w nich warzymy najchętniej wybierane przez Polaków piwa, między innymi Żubra, Tyskie, Lecha, Dębowe, Redd’sa oraz kolekcję specjalności Książęcego. Sprawdzone receptury, naturalne składniki, nieskazitelna czystość w naszych browarach, a przede wszystkim umiejętności doświadczonych piwowarów sprawiają, że nasze piwa są cenione w Polsce i za granicą.

 

Gdzie nas znajdziecie?

Warzymy piwo w 3 browarach, w których tradycja i doświadczenie łączą się z nowoczesnymi technologiami i najnowszymi trendami.
Dwa z nich, browary w Tychach i Poznaniu, otwierają drzwi do fascynującego świata piwa. Każdy smakosz złotego trunku może zobaczyć na własne oczy, jak warzony jest jego ulubiony napój, a także spotkać się z piwowarami, którzy chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami.
Obecnie posiadamy 14 centrów dystrybucyjnych na terenie całego kraju.
Biuro Zarządu Kompanii Piwowarskiej znajduje się w Warszawie.

Mapa Polski
    • Lech Browary Wielkopolski

      Browar w Poznaniu to jeden z najnowocześniejszych browarów w Europie. Uwarzyć tu można 8,2 mln hl piwa rocznie. Gdyby rozlać je do półlitrowych butelek i ustawić je jedna koło drugiej, powstałby łańcuch, który otoczyłby kulę ziemską ponad sześciokrotnie.

    • Tyskie Browary Książęce

      Browar w Tychach to wielowiekowa tradycja wspierana nowoczesnością. Piwo warzone jest tu nieprzerwanie od 1629 roku, co oznacza, że jest to jeden z najstarszych browarów w Polsce. Historyczna część produkcyjna znajduje się pod opieką konserwatora zabytków. To właśnie tutaj od lat warzy się znane na całym świecie i wielokrotnie nagradzane Tyskie. Każdy, kto odwiedza browar, ma okazję nie tylko zobaczyć, jak warzone jest piwo, ale również obejrzeć unikatowe XIX-wieczne butelki, narzędzia bednarskie, dokumenty, fotografie, kolekcje kufli, kapsli i beczek.

    • Browar Dojlidy Białystok

      Za datę powstania browaru w Białymstoku przyjmuje się rok 1768. Jego dzieje były burzliwe, a właściciele zmieniali się często. Jednak niezależnie od dziejowej zawieruchy tutejsze piwo zawsze smakowało wyśmienicie i cieszyło się wielkim poważaniem wśród znawców tematu. Uwarzyć tu można 2,2 mln hl złotego napoju rocznie.

    • Koszalin

    • Szczecin

    • Pruszcz Gdański

    • Białystok

    • Poznań

    • Swarzędz

    • Wrocław

    • Warszawa

    • Pabianice

    • Lublin

    • Kielce

    • Rzeszów

    • Tychy

    • Kraków

    • Warszawa

SABMiller sabmiller

Jesteśmy częścią międzynarodowej grupy piwowarskiej SABMiller, jednego z największych na świecie producentów piwa, działającego w ponad 80 krajach. Wspólnie troszczymy się o ludzi i środowisko wokół nas. Realizując strategię „Postaw na piwo”, promujemy odpowiedzialność i umiarkowanie w spożywaniu alkoholu, szkolimy sprzedawców, oszczędzamy wodę i energię, wspieramy rozwój naszych partnerów biznesowych oraz angażujemy się w wolontariat. Mamy zaszczyt być sponsorem Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej.

W Polsce Kompania Piwowarska może pochwalić się 36-proc. udziałem w rynku, co daje nam pozycję lidera. W badanym okresie sprzedaliśmy 13,5 mln hl warzonych w naszych browarach piw. Zgodnie z przewidywaniami zanotowaliśmy 2-proc. wzrost w stosunku do roku poprzedniego.

Operacji eksportu (przewóz piwa, sprzedaż do innych spółek SABMillera) Kompania Piwowarska dokonuje z Niemcami, Holandią, Wielką Brytanią, USA i Kanadą. Jednak nasze marki można znaleźć w różnych zakątkach świata dzięki przywiązaniu konsumentów indywidualnych.

Firma najbardziej dumna jest z owoców pracy tysięcy osób pracujących na jej efekt, a więc złoty trunek. Potwierdza to nie tylko szereg nagród przyznawanych naszym piwom warzonym z pasją, ale także wyróżnienia w innych dziedzinach, jak chociażby z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.

Najważniejsze nagrody i wyróżnienia

Ranking Odpowiedzialnych Firm – IX edycja

KP zajęła 3 miejsce w zestawieniu branżowym (kategoria dóbr konsumpcyjnych) i 9 w klasyfikacji ogólnej.

Złoty Listek „Polityki”

KP znalazła się w prestiżowym gronie 12 firm uhonorowanych przez tygodnik „Polityka” za działania CSR.

European Business Awards 2014/2015

KP jako jedyna firma z branży spożywczej w Polsce trafiła do finału prestiżowego konkursu European Business Awards, uzyskując tym samym tytuł National Champion. Organizatorzy docenili naszą politykę w obszarze odpowiedzialnej sprzedaży i konsumpcji alkoholu.

Randstad Award 2015

KP jako jedyny przedstawiciel branży spożywczej znalazła się wśród 20 najbardziej pożądanych pracodawców w Polsce, zajmując 18 miejsce.

Fleet Market 2014

Na targach motoryzacyjno-biznesowych Fleet Market 2014 projekt „Świadomy Kierowca KP” zdobył wyróżnienie za kompleksową poprawę bezpieczeństwa swoich kierowców i obniżenie emisji CO2.

Klientomania 2014

Na Konferencji Klientomania 2014 KP otrzymała wyróżnienie za zaangażowanie w optymalny dobór akcji promocyjnych.

Marketer 20-lecia

Magazyn „Media & Marketing Polska” uhonorował KP tytułem Marketera 20-lecia za niestrudzoną pracę nad rozwojem marek oraz wyznaczanie nowych standardów w działaniach marketingowych.

Ranking Mocy Marek

Tyskie zwyciężyło w kategorii napoje alkoholowe w przygotowywanym przez redakcję dziennika „Rzeczpospolita” Rankingu Mocy Marek.

Golden Beer Poland 2014

KP zdobyła cztery medale dla Książęcego, w tym złoto dla nowego wariantu Książęce Chlebowo Miodowe.

Biały certyfikat

KP znalazła się w elitarnym gronie 102 polskich firm, które jako pierwsze w kraju otrzymały świadectwa efektywności energetycznej.

Kompania Piwowarska jest członkiem wybranych organizacji

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego (ZPPP) – Browary Polskie

Organizacja skupia największych producentów piwa w Polsce. Służy zrzeszonym firmom wiedzą i doradztwem w zakresie regulacji rynku oraz powinności uczestniczących w nim podmiotów. W trosce o dobre imię branży piwowarskiej ZPPP promuje kulturę picia piwa i prowadzi działania kształtujące odpowiedzialne spożywanie alkoholu.

browary-polskie

Związek Pracodawców Przemysłu Opakowań i Produktów w Opakowaniach EKO-PAK

Organizacja działa na rzecz opakowań przyjaznych środowisku.

ekopak

Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB)

Misją FOB jest upowszechnianie idei odpowiedzialnego biznesu jako standardu obowiązującego w Polsce w celu zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstw, zadowolenia społecznego i poprawy stanu środowiska.

forum-odpowiedzialnego-biznesu

Rada Reklamy

Inicjatywa środowiska reklamowego ma na celu zapewnienie najwyższych standardów reklamy w Polsce oraz ochronę konsumentów i konkurencji przed nieuczciwym lub nieetycznym przekazem reklamowym.

rada-reklamy